Recension: Garnier The Miracle skin cream

1 Kära bloggen, jag ser ut som en smutsig oompa loompa och skyller hela skulden på Garnier's nya mirakelkräm" Miracle skin cream". Krämen är en slags hybrid mellan hudvård och smink, när du trycker ut krämen ur tuben är den vit men när du jobbar in den i huden så brister dom små färgkapslarna och blandar ut färg i krämen. Krämen sägs kunna tillpassa sig alla hudtyper och hudtoner. Här har vi problemet, ni vet ju allihop att jag är väldigt blek (NW10 hos Mac, C1 hos L'Oreal) så jag ställer mig alltid tvekande till produkter som lovar att anpassa sig till alla hudtyper. Den här tillpassar sig alltså inte alls, och även om produkten i sig inte är så himla täckande (Tänk färgad dagkräm) så kan man synligt se var jag har lagt produkten. Jag orkar inte ens prata om hudvårds-delen av denna kräm för jag kommer aldrig kunna använda denna regelbundet. Som ni kan se på bilden nedan så har jag inte bara en sjukt uppenbar ring runt hela ansiktet (Se uppe i pannan och vid tinningarna), jag är dessutom fläckig i hela ansiktet där krämen inte har lagt sig jämnt nog. Jag har testat att applicera med fingrarna eftersom det löser upp kapslarna bäst men jag har även testat med borste och svamp (Ingen höjdare...). Produkten har en tendens för att sätta sig i ALLA småfjun i hela nylllet och framhäver dom på ett väldigt osmickrande sätt, speciellt runt käklinjen där mina småfjun helt plötsligt såg ut som Gimli's orangea skägg. Alltså jag kan snacka om hur fel den här produkten är i evigheter men jag sätter stopp för det nu. Jag ska tvinga min lite mörkare väninna om att komma hit och agera modell för jag vill se om den blir lika fläckig och fel på henne som på mig, jag uppdaterar när jag har haft henne på besök. Kika gärna in Jennifer Ruuska's inlägg om samma kräm. 2  
  • Pris: 140 kr.
  • Finns hos: Kicks, Åhlens etc.
  • Finns ute från: Vecka 20
  • Mitt betyg: 0/5

Kommentarer:

1 Tina (Beleza):

OMG! Nog för att du är ljus men nu pratar vi ju minst 4 nyanser för mörk. Måste testa min jag med.

2 Maria:

Hahahahahaha åh jag kan inte sluta skratta, jag ser likadan ut, som en apelsin!

3 Lackert:

Haha vilken underbar produkt :) nä men hum den är nog inget för mej heller då för jag är åxå rätt blek. Ser ut som när man var liten å fått tag i en tub med en mörk brunkräm

4 Emelie / MLIPS.DEVOTE.SE:

Haha, den här produkten har de inte lyckats särskilt bra med. En nyans för att passa alla brukar visserligen inte vara någon höjdare, men här kan de ju knappt ha testat... Härligt att du och Jennifer Ruuska bjuder på dessa bilder dock! :)

5 Nina:

Haha!! Skrattar så jag gråter åt det orangea fjun skägget. Den här krämen passar inte mig heller och dessutom mår jag dåligt av doften som jag tycker är avskyvärd. Ingen höjdarkräm direkt.

6 Emilie:

Haha men gud, VILKEN HÄRLIG NYANS! Jag kommer ju se ut åt samma håll, nu måste jag ju bara testa den för att se om jag får samma smickrande färg som du :P

7 Wysteriias skönhetsblogg:

Omg..jag trodde det var en vanlig dagkräm...hahaha! Måste prova min!

8 Miracle Skin Cream från Garnier. | Little Miss Consumer:

[…] har att säga om Miracle Skin Cream som kan ni kika in hos Jennifer Ruuska,  Honi Beauty samt hos Lipgloss Bitch. Ni som har testat Miracle Skin Cream vad har ni att säga om […]

Kommentera här: