Sammanfattning: Essie Summer Neons 2013

bottle_service_5221ee419606ee6ae38b2812Jag tänkte att vi skulle ta och kika på en sammanfattning på hela Essie's "Summer Neons" kollektion som jag har testat mig genom under sommaren. Kollektionen sägs vara neon men jag tycker egentligen bara att det är ett lack som kan klassas som riktig neon och det är Orangea Saturday Disco Fever som är riktigt lysande orange. Större delen av lacken torkar dock halvmatt precis som vanliga neoner gör. Hela kollektionen får mig att tänka på godisråttor och Jell-o!
 - DJ Play that song har en trevlig lila-rosa nyans som är riktigt snyggt med tre tunna lager men som ser katastrofal ut (Ojämn, borstdrag) med ett eller två lager.
- Boom Boom Room är ett jättefint ljust tuggummirosa krämlack vars formula är en av dom mest lättjobbade ur kollektionen. Denna är helt otippat min favorit.
- Bottle Service är ett knalligt rosa lack som täcker på två lager trots att formulan påminner lite om sylt. Detta är riktigt snyggt med ett glansigt topplack då det ger lacket ett helt annat djup!
- Bouncer, It's me är precis som gröna systern "Shake your $$ Makers" ungefär som ett Jelly-lack i formulan och är därför rätt skirt. Lacket har en djup blå nyans och man får en helt okej täckning med två lager. Detta tror jag skulle vara snyggt i en Jelly-sandwich!
- Saturday Disco fever är en mörk neon-orange som är riktigt knallig och iögonfallande. Jag använde två lager men formulan är lite halv-jelly så den vita kanten skiner fortfarande igenom lite.
- Shake your $$ Makers är ett lite skirare (Tänk Jellyformula) ljust skogsgrönt lack som torkar halvmatt. Jag använde tre lager men hade tyvärr fortfarande problem med att lacket var för skirt. Synd för jag gillar nyansen!
Vilket av lacken är din favorit?

Kommentera här: