Recension: Mac Cream Colour Base"Hush"

2_5194e3d4ddf2b315ecf2eb3e 3_5194e3d7e087c3093fc03cbf Min senaste obsession är helt klart Mac's så kallade "Cream colour base" i nyansen Hush, en skimrande ljus persikofärgad krämprodukt. Det är möjligt att denna får slåss om uppmärksamheten lite med en av mina nya highlighters men mer om det senare. En Cream colour base (CCB) är en så kallad "Multi-use" produkt som man kan använda till flera olika områden i ansiktet. Hush är champagne/persikofärgad, skimrande och fantastiskt fin till highlighting i ansiktet, speciellt till att framhäva kindbenen och näsryggen.
Jag har använt den på läpparna och ögonen också och det funkar okej, men på kindbenen är det en helt annan femma. Naturlig glöd, underbar lyster (som aldrig ser flottig ut) och en riktigt bra hållbarhet. Jag är förälskad...
1_523877af9606ee6fd3969f79
Pris: 200 kr.
Mängd: 3,2 gram.
Finns i: 5 färger hos Kicks, oklart hur många utöver det.
Finns hos: Kicks, Mac-butiker osv.
Mitt betyg: 4/5.

Kommentarer:

1 Mac Release Kalender » Honi Beauty:

[…] Mac x Pedro Lourenco (??) – Produktswatches […]

Kommentera här: