China Glaze - Monster's Ball (Halloween 2013)

Förra årets Halloween-kollektion "Wicked" var ett fiasko för China Glaze som hade fått en utomstående konstnär till att illustrera promomaterialet, en konstnär som stulit (Medvetet eller omedvetet) konstnären Abigail Larson's konst till sina promobilder. Hur och varför det kunde hända var vi många som funderade på men efter China Glaze's ursäkt samt dagens goda nyhet är jag helt plötsligt mer positivt inställd till China Glaze.
 
Årets Halloween-kollektion "Monster's Ball" innehåller sex lack och alla promobilder är illustrerade av just Abigail Larson som fått uppdraget av China Glaze att pryda kollektionen med sin konst. En mycket bra lösning på förra årets tveksamheter! 
 
Ghoulish Glow är en återkommande bekantskap och är alltså inte en nyhet, däremot finner jag några godbitar bland årets lack. Glitterlacken Boo-gie Down samt Fang-tastic fångar verkligen mitt intresse, hur fina som helst! Lacken säljs hos NK i Göteborg och Stockholm samt hos eleven.se och kostar 98 kr/stk.
 
Vad tycker ni om konstfiaskot och om årets lack?
 
Boo-gie down, Howl you doin' och Bump in the night (Texture)
Bat my Eyes, Ghoulish Glow (Glow in the dark) och Fang-tastic
 

Kommentarer:

1 Sofie:

Älskar årets kollektion och har redan köpt hem de som föll mig mest i smaken och jag är så nöjd med dem!

Köpte Boo-Gie Down, Howl You Doin' och Bat My Eyes!

2 Gelic' nail art:

Jag gillar kollektionen och ska köpa ett par av dem.

Angående stölden så tycker jag att CG har gjort rätt val och återupprättat sin image, de gjorde en offentlig ursäkt, gav henne ett jobb (!) där hon uppmärksammas internationellt. Man skulle kunna säga att stölden gjord av plagiatören blev som en tur i oturen för Abigail Larson, hon lär ha det lättare i framtiden att få jobb :)

3 Kajalpennan:

Jag hade ju helt missat fadäsen men tycker nog allt att de löste det på ett bra sätt.
Ang lacken ser de intressanta ut och halloweenlacken brukar leverera

4 Maria:

Howl You Doin och Fangtastic ska få följa med mig hem tror jag.

Svar: Visst är dom fina! Är också sugen på Fangtastic.
Anna

5 Lackert:

Tycker det är en del fina där som jag gärna skulle äga. Howl you doin' och Bump in the night :)

Kommentera här: