NOTD - Foil nails

 
 
 
 
Jag har äntligen tagit tag i att testa nagelfolie och tänkte dela med er av resultatet idag! Jag gick efter lite starkare kontraster så jag tog ett svart lack och ett holografiskt mönstrat folie, en lite rockigare look. Först klippte jag ut fem bitar av nagelfolien som passade till mina naglar i storlek. Bitarna behöver inte vara tillklippta så att dom är nagelformade utan fyrkantiga bitar fungerar utomordentligt.
 
Jag applicerade två lager av Isadora's Black Lacquer och lät det torka, sedan applicerade jag ett tunnt lager av lim gjort specifikt till nagelfolie. Efter ca. två minuter la jag på foliebitarna med den mönstrade sidan uppåt, tröck fast dom ordentligt på nageln och drog av folien igen. Vill man att mer af folien fastnar på nageln ska man trycka fast folien ännu mer noga. Jag gillar resultatet! Toppa naglarna med ett topplack som inte är snabbtorkande för att få en jämn och slät yta, snabbtorkande överlack kan ofta få folien till att bli skrynklig.
 
Både folie och lim har jag köpt på eBay för små pengar! Vad tycks?

Kommentarer:

1 Nageldraken:

Så kul att du har testat folie! Jag är ju väldigt förtjust i det, även om det inte blir så ofta jag hinner med numera. Det blev jättesnyggt att ha ett kontrasterande underlack och utnyttja att folien inte fäste överallt!

2 Ninni:

Jag gillar, fast de är inte hållbara direkt trots överlack.

3 Sabina:

Det blev riktigt snyggt! :)

4 Beautybylinda:

Jag gillar nagelfolie för särskilda tillfällen, upplever att det nöts bort ganska snabbt så jag gör det bara för en kväll eller så :)

5 Maria:

Svinsnyggt, och det verkar väldigt enkelt att fixa till själv, synd bara att jag inte riktigt vågar handla på ebay.

6 kerstin:

Jättesnyggt och kul!

7 Bella /Beauty by Bella:

Wow, vad snyggt - verkligen läckert!

8 Anonym:

Snyggt! :)

Kommentera här: