Recension: The Body Shop Beautifying Oil "Brazil Nut"

 
Jag har hittat en ny favorit i The Body Shop's Beautifying Oils som ger intensiv fukt, jag sitter redan och funderar på vilka dofter jag ska köpa när min flaska med Brazil Nut-doftande olja är slut. Brazil Nut är en söt sak som påminner lite om brända mandlar i doften (Yum), Visste du att Brazil Nut serien blev borttagen från TBS för flera år sedan, men kunderna efterfrågade doften så mycket att TBS valde att införa serien i det permanenta sortimentet igen med ett par nytillskott. 
 
Återfuktar huden utomordentligt efter man har badat eller duschat då huden fortfarande är fuktig och har verkligen blivit stapelvara här hemma. Tummen upp för att förpackningen är i plast, för allt som har med olja att göra blir ofta väldigt kladdigt och så tappar man dom i golvet helt plötsligt. Denna hade varit fulländad med ett litet pumphuvud för att underlätta och göra upplevelsen mer kladdfri men produkten i sig är så himla bra att jag överlever med råge.

Tummen upp!
 
Pris: 155 kr
Mängd: 100 ml
Finns hos: The Body Shop
Mitt betyg: 4/5, ge mig en pump!

Kommentarer:

1 Beautybylinda:

Åh jag är så sugen på att prova någon av dessa! Funderar på någon citrus, visst finns det? eller Moringadoften :)

Svar: Citrus borde finnas, är sugen på någon av dom fruktigare dofterna faktiskt.
Anna

2 Sandra - nagellacksnörd:

Jag har en olja, tror de är shea, men har inte riktigt kommit igång med användandet än. Skall testa efter duschen!

Svar: Den är så mycket lättare att applicera efter duschen än på torr hud även om den funkar fint då också :)
Anna

3 AnnaKaize:

Jag som är galen i oljor ska absolut prova denna mot min jäkla reptilhud :)

Svar: Tror att det vore något för dig :)
Anna

4 kattis:

Jag har den med olivdoft, älskar den! Jag köpte en olja från Toger&Gsllet för ett tag sen, men TBS är bättre. Synd att den saknar pump dock!

Svar: Mmmm olivdoft låter mumsigt, jag är sugen!
Anna

Kommentera här: