Läckra dödskallar från Police

 
Police är ett parfymmärke som jag inte har testat något från, för ett tag sedan fick jag hem herrparfymen The Illusionist som beskrivs som mystisk, träig och myskig. Min bättre hälft fick ta den då det var en herrparfym och eftersom jag dessutom har en Police To be Woman parfym att visa er så tänkte jag att vi körde en två-i-ett recension.
 
The Illusionist beskriver min pojkvän som "En typisk herrparfym" som drar mer åt Lagerfeldt än åt Hugo Boss, lite mer mogen, varm och inbjudande än dom sedvanliga fräscha och lite sötare herrparfymerna som det finns så många av. Han berättar att när han bär den så får han helt plötsligt lust till en rökrock och ett glas Whisky, han är bra på att beskriva dofter min kära man tycker ni inte? Han tyckte också att den var väldigt förutsägbar och kanske lite för mycket rökrock för någon som är 25.
 
Damparfymen är en söt blommig sak, jag tänker på fruktdrinkar och tyllklänningar när jag bär den. Riktigt sockersöt men blir lite varmare och mjukare ju längre man har den på. Lättburen deluxe. Bland toppnoterna hittar vi bland annat Lime, äpplen och clementiner och sedan övergår den i äpple och godis som avtar i en fräsch trädoft. Mys. Tror jag kommer använda denna under sommarmånaderna, men till vintern tror jag den blir för mycket "My little pony".
 
Bägge parfymer kan köpas via Lyko (Har dock ingen som helst erfarenhet med deras hemsida så vågar inte rekommendera den). The Illusionist kostar 199 kr för 40 ml och Woman kostar 225 kr för 40 ml.

Kommentarer:

1 Tina (Beleza):

Flaskorna är ju verkligen dö-läckra!

Svar: Ja sjukt coola !
Anna

2 inthearena.blogg.se:

Riktigt coola flaskor :)

Svar: Eller hur! Lite rockiga och coola :)
Anna

3 Marie Bergman:

Lät som en bra tjejparfym! =)

Svar: Den kan bli lite för mycket gullegull ibland om man inte är på humör, men den är riktigt mysig när det väl passar :-)
Anna

4 Matilda:

gud vilka tuffa flaskor!

Svar: Skitläckra!
Anna

5 roxcat:

Jag skulle nog kunna tänka mig att köpa parfymen bara för flaskans skull =) Själv har jag beställt ifrån Lyko ett par gånger och det har inte varit några problem.

Svar: Jag skulle kunna tänka mig en av dom större flaskorna för att matcha mina två små :p
Anna

6 Nina:

Jag gillar lätta fruktiga dofter så detta kan kanske vara en parfym för mig. Ska gå och lukta på den vid tillfälle.

Svar: Den är väldigt lättburen, men som sagt det kan bli lite mycket ibland om man inte är på humör :)
Anna

7 anna:

häftiga flaskor!

Svar: Riktigt coola!
Anna

8 Elin:

Vilka häftiga!

Svar: Ja dom är riktigt dekorativa :)
Anna

9 Christine:

Lyko är GRYMMA! Alltid lätta att vara i kontakt med!

Svar: Tack för din input!
Anna

Kommentera här: