Recension: Nyx Soft Matte Lip Cream "Istanbul"


Jag har velat testa NYX's Soft Matte Lip Creams under lång tid men inte riktigt kunnat bestämma mig för vilken färg jag var sugen på, så till sist tog jag bara chansen och beställde en på måfå i färgen Istanbul. Istanbul är en fin gammelrosa neutral färg som jag verkligen har fattat tycke för, och som är en riktigt fin vardagsfärg. I tuben ser det dock mer korall än rosa ut, det är det absolut inte!
 
Precis som med alla andra matta läpp-produkter så kan man verkligen se torra flagor på läpparna med såna här finishes, så det gäller att skrubba läpparna lite för att få bästa resultat.
 
 
Till skillnad från andra matta produkter som oftast torkar ut mina läppar så upplever jag inte detta som ett problem alls, då läpparna varken känns strama eller dehydrerade efter jag har använt Istanbul. Jag har dock läst ett par recensioner om att några av dom andra färgerna är mer uttorkande, så det kan vara så att det är lite olika från produkt till produkt.
 
Formulan känns lite fluffig och len, nästan mousseaktig, men torkar till en trevlig sammetslen matt formula. Jag kan för övrigt rapportera att dessa även går utmärkt att använda som matt krämrouge! 

 
Pris: 110 kr(Eleven) men extremt mycket billigare från amerikanska hemsidor och eBay.
Finns hos: Eleven, eBay, Cherryculture etc. 
Finns i: 11 färger.
Mängd: 6,5 g.
Mitt betyg: 4/5
 

Kommentarer:

1 Mimmi:

ÅH! Det ser helt fantastiskt ut!

Svar: Ny favorit, tycker det är så mysigt på läpparna :-)
Anna

2 Beautybylinda :

Åh den färgen ser jättefin ut :)

Svar: Verkligen snygg tycker jag :-)
Anna

3 Elin:

Gillar färgen!

Svar: Då är vi två!
Anna

4 Ann-Sofie:

Väldigt fin färg och du passar i den. :-)

Svar: Tack gulle <3
Anna

5 Jakob- Social Media & PR, NYX Cosmetics (northern europe):

Hej där!

Tusen tack för din fantastiskt fina recension kring vår produkt NYX Soft Matte Lip Cream. Det var fina ord och det glädjer oss alla på kontoret att läsa att du gillar den! :) Kul!

Vill även passa på att uppmana dig som sminkbloggare att vi just nu anordnar en tävling NYX THE MAKEUP ARTIST. Är du intresserad så skicka gärna din ansökan till oss! Läs mer om tävlingen på www.facebook.com/nyxne.

Kram från oss på NYX Cosmetics Northern Europe.

Svar: Hej och tack för eran kommentar, kul att höra att ni har läst min recension :-)
Anna

6 LORISSA LOVEBOMB:

sweet, jag vill också ha matta produkter som inte torkar ut, jag har aldrig hittat något liknande för läpparna hittills.

Svar: Det är SÅ SVÅRT att hitta matta produkter som inte gör att läpparna känns som russin tycker jag. Denna är verkligen det bästa so far!
Anna

7 Y A S M I N E:

Härlig färg!

Svar: Tack!
Anna

8 Jennifer Ruuska - Makeup & Beauty:

Jättefin :) Jag har två nyanser av dessa och jag älskar dom :)

Svar: Vilka har du? :-)
Anna

9 SHOPPINGTIPSET:

Hur länge höll den?

Kika gärna in på min blogg för de senaste shoppingtipsen också!

Svar: Har helt ärligt inte tänkt över det, men relativt länge iallafall. Tror det var ungefär 4 - 5 timmar!
Anna

10 Sofie:

Åh, är också riktigt nyfiken på dem! :D

Svar: Jag var så nyfiken jag också, kunde absolut inte hålla mig från att klicka hem en och nu vill jag bara ha flera :-P
Anna

11 JUNITJEJ:

TACK FÖR TIPSET!

12 Marie Bergman:

Snyggt! :)

Svar: Tack!
Anna

13 Anna-Cee:

Snyggt!

Svar: Tack!
Anna

14 Jeanette:

Det där låter som nått jag ska testa. Så sjukt att märket är så dyrt i Sverige när det är så billigt i usa.

Svar: Så är det i överlag tyvärr, förstår inte heller varför. Det har väl att göra med moms, importkostnader osv men för mig är det både lättare och billigare att köpa via nätet :p
Anna

Kommentera här: