Recension: Nivea Skin refining Scrub

 
Jag har under en längre tid testat Nivea's Skin refining scrub och tänkte berätta lite om vad jag tyckte. Produkten i sig doftar väldigt tvåligt och rent, och känns lite gele-aktig på huden samtidigt som den skrubbar riktigt bra. Dom små blå kornen i själva skrubben har jag ingen aning om vad dom ska vara bra för, för dom glider mest runt och gör ingenting. 
 
Skrubben i sig exfolierar huden väldigt skonsamt, men jag känner ändå att huden ser renare och friskare ut efter jag har använt den. Jag har något slags hatkärleks-förhållande till denna, för den är billig, dryg och fixar jobbet utan problem, men själva formulan känns lite.. Obehaglig på något sätt. Den känns som sagt väldigt gele-aktig och ibland tar jag i allt för mycket för att jag inte kan känna att jag faktiskt skrubbar nyllet, och när jag kommer ut ur duschen (Jag har min i duschen) så är jag knallröd. Use with caution, alltså!
 
Pris: 75 kr.
Mängd: 75 ml
Finns hos: Kicks, Åhlens och välsorterade matbutiker.
Mitt betyg: 3/5.

Kommentarer:

1 Beautybylinda :

Åh så jobbigt sånt är.. Man använder den ändå för den gör det den ska och priset är bra. Men ändå känns de konstigt..

Svar: Ja men jag kan inte riktigt känna att den gör något, även om den skrubbar. Den är lite sneaky sådär.. :p
Anna

2 Ninni:

Den ser ju fräsch ut på något vis...

Svar: Den luktar helt galet fräscht också!
Anna

3 Ann-Sofie:

Åh vad tråkigt att du blir så röd och att den känns obehaglig...

Svar: Det är ju egentligen inget fel på produkten utöver at jag inte kan känna att jag skrubbar!
Anna

4 MARIA - mode, outfits & inspiration:

SV: åh tack! :) kram!

Kommentera här: