Recension: Isadora Eyephoria

 
Eyephoria från Isadora är ett nytillskott som jag verkligen gillar, en hybridskugga som påminner om L'oreal's Infallible-skuggor som är storfavoriter här hemma. Eyephoria har en formula som man inte riktigt kan sätta ord på, den är krämig som en krämskugga men lätt och fluffig som ett puder, samtidigt som den är täckande och lättjobbad som en puderskugga. 
 
Skuggorna är metalliska och skimriga, och effekten framhävs ännu mer om man använder en fuktad pensel. Jag brukar normalt applicera denna slags skuggor med en platt syntetisk skuggborste och tycker att det fungerar ypperligt. Dom sitter perfekt på ögat under dagen, men för er som har oljigare ögonlock så är det nog ett måste med en primer.
 
Det är lätt att överapplicera dessa, men man behöver egentligen mindre än man tror då dom är riktigt pigmenterade så det gäller att vara lätt på handen när man arbetar in skuggan i borsten. Om man råkar ta för mycket kan hållbarheten påverkas, precis som med L'oreal's skuggor som jag gillar så mycket.
 
I överlag är jag himla impad, jag älskar ju denna slags hybridskugga och kommer säkerligen köpa ett par fler av både Eyephoria och L'oreal Infallible.
 
11 Vintage Rose, 15 Graphite Glam och 03 Desert Pearl
 
 
11 Vintage Rose, 15 Graphite Glam och 03 Desert Pearl
 

Pris: 119 kr.
Finns hos: Åhlens, Kicks etc.
Mängd: 4 gram.
Finns i: 8 färger
Mitt betyg: 4/5.
 

Kommentarer:

1 Ann-Sofie:

Jag har precis köpt mig Hazel från Eyephoria och ska testa den idag tror jag...:-)

Svar: Ohhhhh spännande, den har jag sett swatches på och den ser himla fin ut!
Anna

2 Ninni:

När mitt köpstopp är över så ska Graphite Glam få flytta hem till mig och säkert nån mer av de där...

Svar: Jag tror att jag måste kika in dom andra också, dom är verkligen fina.
Anna

3 Beautybylinda :

Jag gillar graphite glam och Chrome :)

Svar: Visst är dom tjusiga, älskar denna formula.
Anna

4 Aidas MakeUp - TÄVLING på bloggen!:

Jag vill ha ALLA, verkligen alla. Jag dreglar ju bara över att se dina swatches!

Svar: Men jag då?! Jag vill också ha alla!
Anna

5 Linnea - Makeup for Dummies:

Har du någon favorit av de tre? :-)

Svar: Det törs jag faktiskt inte säga, det beror lite på humör. Graphite Glam funkar dock alltid, så jag antar att det är favoriten!
Anna

6 roxcat:

Så snygga de ser ut! Jag hoppas bara min Kicks-butik får in dem snart, de är lite sega med nya kollektioner.

7 Jonna:

Jag köpte dom & ååååh vad jag älskar dom! Tack för en sjukt bra blogg & inspiration :) ögonskuggorna sitter verkligen bra & skimrar mycket & fint :D

Kommentera här: