China Glaze - Hologlam (Sommar 2013)

Holo! Jag har äntligen lyckats få tag i promobilder och flaskbilder på China Glaze's vår/sommar-kollektion Hologlam som innehåller 12 (!) holografiska lack. Förväntar man sig lack i stil med OMG!-kollektionen så verkar det dock som att man kan bli lite besviken, då dessa ser ut att ha en lite dovare effekt. 
 
Sci-fly by och Take a Trek ser otroligt lika ut, lite för lika faktiskt. Jag har kikat in ett gäng swatchbilder och det verkar som att Take a Trek är aningens djupare i tonen (Lite mörkare), men att det annars inte är särskild stor skillnad. Jag är jättesugen på två av färgerna, gröna OMG a UFO och mörkare blå Strap on your Moonboots.
 
Lite swatches kan man hitta här och här (Definitivt värt att kika på om man gillar holo).
 
Låt oss dyka in i flaskbilderna! Hojta om ni blir sugen på någon av färgerna, jag är nyfiken (i en strut). Låna gärna bilderna, MEN uppge källa och länka tillbaka till mitt inlägg.
 
Astro-hot, Get Outta My Space, Not in this galaxy och Infra-red
 
Cosmic Dust, Sci-Fly by, Strap on your Moonboots och Take a Trek
 
Don't be a Luna-tic, Galactic Gray, When stars collide och OMG a UFO

Kommentarer:

1 Sofie:

Åååh! Älskar holografiska lack (äger dock bara två själv...), men några från den här kollektionen vill jag definitivt ha!

Blev riktigt sugen på OMG a UFO, Strap on your moonboots och Galactic Grey!

Svar: Jag har samlat på mig en del genom åren, rekommenderar Color Club's Halo Hues kollektioner, dom är riktigt bra och har en bra holografisk effekt!
Anna

2 Mrs Data:

Skit vad jobbigt, vill så klart ha allihop...
Men om jag bara fick välja ett skulle jag gå på namnet och skaffa Take a trek. Eftersom jag är lite galen i Star Trek.

Svar: Jag är inte någon trekkie men jag skulle kunna tänka mig det också :-)
Anna

3 Stephanie Ampel:

fina färger :D

4 JUNITJEJ:

Vilka härliga färger!

Svar: Håller med!
Anna

5 Ann-Sofie:

Ska bli så intressant att se hur dessa ser ut och hur holoeffekten blir. :-)

Svar: Kika in swatches i länkarna! Speciellt den andra länken som verkar visa lacken bäst!
Anna

6 ana:

så fina färger. ska definitivt köpa några lack från denna kollektion!

Svar: Får hoppas att dom kommer till Sverige! Om inte annat så finns det ju eBay!
Anna

7 Jossan:

Är så himla sugen på when stars collide, ser så fin ut!

Svar: Den ser jättefin ut!
Anna

8 Michelle Lindh:

OMG a UFO Var ju sjuuuukt snyggt!!

Svar: JA! Must-have för mig!
Anna

9 Sara:

så fina färger allihoppa :D

Svar: Håller med!
Anna

10 Sofia:

Vilka fina färger :-)

Svar: Ja det är många godbitar i denna kollektion!
Anna

11 Annefia:

Oooooh så vackra! Jag misstänker att jag kommer att älska hela den här kollektionen.

Svar: Hoppas att kvaliteten är bra, men jag har läst att dom ska vara relativt lätta att applicera!
Anna

12 Emelie Petersson:

Super härliga färger. Beslutsångest :-P

Svar: Samma här, hur ska man bestämma sig..
Anna

13 Gelic' nail art:

Det finns några fina men jag är ärligt talat lite besviken på dem för det där hjulet som du länkade till (och som jag kikade på för många månader sen) så såg det ju ut som en ny OMG-kollektion. Om de sett ut så hade jag ärligt talat köpt alla oavsett pris. Andra länken känns ju mer "äkta". Sett andra swatcher där de sett ut ungefär så. Blir nog några stycken iaf. Spontant gillar jag When stars collide, Galactic gray och OMG a UFO(detta allra mest) mest och köper nog dem först för att känna av. Finns det några kvar sen så kanske det blir någon ur den blå skalan, kanske Strap on your moonboots. Men jag skulle inte gråta om det inte blev någon alls. Lite besviken är jag..detta ser ut som en upp-hypad Tronica-kollektion.

Svar: Håller med dig, och det var precis därför jag kände att det var bäst att länka till dom "vanliga" swatches också så att man kan få en bättre helhetsbild. Jag har sett jämförelser med Tronica-lacken och dessa ska tydligen vara något slags mellanting mellan OMG och Tronica, inte lika dova men inte heller lika mycket regnbågar som hos OMG. Dom har ju rätt mycket att leva upp till efter OMG, så jag blev också lite besviken.
Anna

14 Lela:

Jag ska ha dem allihop, inte sett swatches på alla men jag bestämmer mig blindt:)

Svar: Det finns swatches i länkarna i inlägget! :-)
Anna

Kommentera här: