Recension: Mac Läppstift "Candy Yum-Yum"

 
Ett läppstift jag har suktat efter i evigheters evigheter är kultklassikern Candy Yum-Yum från Mac, ett blåtonat knallrosa läppstift som vänder huvuden vart man än går. Läppstiftet som är i matt formula med den klassiska vaniljdoften sitter bra på läpparna och på grund av den matta formulan så håller den längre på läpparna utan att blöda i fina linjer. Det är inte lika uttorkande som många andra matta läppstift men jag rekommenderar ändå att man använder ett läppbalsam ett tag innan man applicerar detta då det blir mer behagligt att ha ett matt stift på om man har återfuktade läppar till att starta med.
 
Det här är en sådan där färg som jag mer än gärna slänger på under vilken som helst sommardag och matchar med minimal ögonmakeup då läpparna är iögonfallande nog. Sjukt snyggt!
 
Pris: Ca 200 kr.
Finns hos: Mac
Mängd: 3 gram.
Mitt betyg: 4/5

Kommentarer:

1 Ninni:

Underbar nyans!

Svar: Tack!
Anna

2 B R O W N S U G A R:

Looove it! :) så snyggt på dig!

Svar: Tack! Så snyggt med kontrasten av mitt bleka nylle tycker jag. Verkligen in your face :p
Anna

3 Sandra - nagellacksnörd:

Superfint! Älskar knalliga läppstift till sommaren :)

Svar: Samma här, speciellt rött och rosa :-) passar till så mycket.
Anna

4 Maria:

Det där måste jag ha!

Svar: Så läckert med en färgklick som denna!
Anna

Kommentera här: