Syoss - Oleo Intense & Absolute Oil

 
Syoss är ett budgetmärke som jag inte riktigt testat så mycket från, så jag blev himla nyfiken när jag fick Oleo Intense serien för torrt hår från jobbet och veckan efter skickade Syoss ett ex av oljan så att jag kunde testa den i samband med dom andra produkterna också.
 
Oleo Intense Schampo och Balsam innehåller oljor som ska vårda torrt hår, och som tydligen ska aktiveras ännu mer om man t.ex använder värmeverktyg såsom plattång osv. Schampot är väldigt "oljigt" i konsistensen, om än lite tjockare, och det skummar och löddrar riktigt bra. Nu är ju lödder inte något som gör ditt hår renare, men för mig är det enklare när schampon löddrar då det gör det lättare för mig att se till att hela håret blir tvättat då man enkelt kan känna vart löddret är (Nu svamlar jag kanske, men det gör det lättare för mig!). Bra schampo som både rengör och vårdar!
 
Balsamet kändes inte sådär himla speciellt, det vårdade och gjorde mitt hår mjukt men jag tyckte egentligen inte att det var så speciellt. Jag föredrar fortfarande Pantene Pro-v's balsam som jag testade häromsistens.
 
Oljan däremot gillar jag riktigt mycket, det är roligt att det kommer fler och fler oljor i budgetklassen. Oljan kommer i smart plastförpackning med pump (allt borde komma i pumpflaskor) och är lätt att dosera. Själva oljan påminner himla mycket om Gliss hårolja, både i konsistens, doft och effekt (Och den tyckte jag var himla bra!). Jag har använt denna i vått nytvättat hår och tycker att den gav mitt hår en trevlig glans och en fuktboost. Håret såg friskare ut och kändes lenare!
 
Edit: Michan bad mig kolla på innehållsförteckningen på både Absolute Oil och Gliss hårolja, dom är exakt identiska. Antar att eftersom dom ligger under samma huvudmärke så har man valt att förpacka samma olja i två olika förpackningar!
 
Pris: Schampo/Balsam 59 kr (500 ml) och Olja 69 kr (100 ml)
Mitt betyg: Schampo 3/5, bra! Balsam 2/5, Okej men inget extraordinärt. Oljan 4/5, väldigt trevlig och billig!

Kommentarer:

1 Michan- Beauty by M:

Jämför innehållsförteckningen på Glissoljan och den från Syoss så ser du att det är samma olja men olika förpackningar ;)

Svar: Jag hade kikat på ingredienslistan på oljan men inte alls tänkt kolla på Gliss-oljan, precis samma ingredienser, precis samma ordning! Men det är väl klart, när det är samma "Huvudmärke" som för båda, så fuskas det :p
Anna

2 Anna:

Själv så älskar jag Syoss för färgat hår... Kan inte riktigt sätta fingret på just varför utan jag bara gör det :P hihi... Tycker att det känns skillnad på håret när jag använder Syoss i jämförelse med andra märken... Dock så finns inte Syoss på min närmsta affär utan jag måste åka en mil till så det blir inte lika ofta nu som jag köper det :/

Svar: Det är ju bra när man har hittat något som man verkligen kännar passar en! Allt passar inte för alla, det är väl därför det finns så himla mycket olika produkter :-) Synd att du behöver åka så långt dock :(
Anna

3 Elin:

Hej!
Du vet att alla märken utom weleda i en vanlig affär (inom skönhetssektorn, förutom eventuellt ekologiska märken) är djurtestade va? Både Syoss som du skriver om här och även Gliss som du tipsar om.

Svar: Hej sjælv! Djurtest ær væl sedan mars i år totalførbjudet inom Eu vad jag har førstått. Men ja, alla ingredienser har væl på någon tidspunkt testats på djur så trots att det inte ær tillåtet mer så gør det ju inte så stor skillnad. Vad vill du diskutera?
Anna

4 Elin:

Hej igen!
Jodå det är totalförbjudet men företag som tidigare sysslat med det kan söka dispens. blä, tummen ned för det! så därför vågar i alla fall inte jag lita på att det inte utförs. inget illa menat mot dig dock, ville bara understryka det =).

Svar: Att dom kan søka dispens har jag inte hørt, skulle vara intressant att læsa. Har du någon lænk eller liknande? Tycker iaf att det ær ett steg i rætt riktning att eu væljer att visa att djurtest inte ær acceptabelt och att det går i rætt riktning ær ju positivt iaf!
Anna

Kommentera här: