Recension: Mac Volcanic Ash Exfoliator

 
Mac's Volcanic Ash Exfoliator är en produkt som jag har velat testa ungefär hur länge som helst, och nu har Mac äntligen bestämt sig för att den ska ingå i det fasta utbudet av hudvårdsprodukter, yay! Volcanic Ash Exfoliator är precis som namnet antyder en exfolierande skrubb som kan användas till både kropp och ansikte, jag använder den dock endast till ansiktet då jag håller på att testa en annan kroppsskrubb just nu. Den har en väldigt kol-aktig doft som försvinner när man tvättar bort produkten, den är varken obehaglig eller jättegod utan helt enkelt bara okej. Om ni har testat Coalface rengöringstvål från Lush (En av mina favoriter) så påminner doften väldigt mycket om den, just an FYI!
 
Produkten i sig tycker jag skrubbar himla bra, jag känner att min hud blir ren och fin och att jag enkelt kan skrubba bort död hud utan att behöva anstränga mig så himla mycket. Det är heller inte så att man känner att man överexfolierar huden, även om den är lite grovare än vad jag normalt använder till ansiktet. I överlag så gillar jag den, lätt att använda och man kan enkelt piffa upp trött hud. 280 kr för en ansiktsskrubb kanske är lite mycket, men jag tänker att min gamla skrubb kostar 120 och där får jag 50 ml, så det är ju egentligen inte sådan en stor skillnad då man får dubbelt så mycket produkt med.. Och dryg är den också!
 
Finns hos: Mac
Pris: 280 kr
Mängd: 100 ml
Mitt betyg: 4/5, den hade gärna fått ha en annan doft och priset är lite saftigt. I övrigt helsåld.

Kommentarer:

1 Lojs:

Är den kanske lite lik Dark Angels ifrån Lush?

Svar: Jo den är snarlik men ändå inte!
Anna

2 Sminkhörnan:

Jag tycker den dessutom ser väldigt snygg ut i förpackningen, inte för att det spelar särskilt stor roll. Jag blir dock sugen på att testa denna, för jag gillar lite grövre exfoliering!!!

Svar: Förpackningen är dessutom lite glittrig så den ser ÄNNU snyggare ut än man kan tro när man ser den på bilden. Det var lite svårt att fånga!
Anna

3 Tezzilicious - A Nail And Beauty Blog:

Verka helt klart intressant :) Tack för tipset och en bra recension! :D

Svar: Den är himla bra!
Anna

4 Wysteriia:

Den ser väldigt coolt ut! :D

Kommentera här: