Recension: Isadora Twist-up Gloss Stick

 
Det kommer fler och fler varianter av Cliniques kultprodukt "Chubby Sticks", och Isadora's version "Twist-up Gloss Stick" dök upp här hemma för ett tag sedan. Jag har fått hem färgerna Coral Cocktail som precis som namnet antyder drar åt korall och Sugar Crush som är kallt rosa.
 
Färgen på plasthylsan på Coral Cocktail gjorde mig förvirrad, för när jag swatchade den blev den så himla mycket ljusare och skirare (Tänk vattenmelon) än jag hade förväntat mig, men den är fin ändå! På läpparna känns dom mjuka, och den mjuka vaniljdoften för tankarna till Mac's läppstift (Om än väldigt mycket mer diskret). Formulan påminner lite om min gamla favorit Jelly Kiss som också känns såhär mjuka och krämiga samtidigt som läpparna känns återfuktade.
 
Pris: 119 kr.
Lanserades: Vecka 13.
Finns i: 8 nyanser.
Finns hos: Kicks, Åhlens etc.
Mitt betyg: 4/5.

Kommentarer:

1 Elin:

Hur håller det sig? Får man stryka på ofta?

Svar: Tycker dom håller sig bra, tre fyra timmar och dom försvinner på ett sånt sätt att det ser naturligt ut. Alltså man får inte en skarp kant runt läpparna osv, som man kan få med läppstift. :-)
Anna

2 Ida:

Färgerna ser himla fina ut, blir sugen att testa!

Svar: Tycker dom är fina, och väldigt lättburna :-)
Anna

3 delinda:

Tänkte också på Jelly Kiss! Gillar dessa, fina färger och bra glans

Svar: Ja det är som Jelly Kiss i kritform typ :)
Anna

4 Y A S M I N E:

Snygga, särskilt det bubbelrosa

Svar: Jättesnyggt till sommaren!
Anna

5 Ellen:

Färgerna är jättefin!:) Borde prova.

Svar: Jaa!
Anna

6 marycaroline.blogg.se:

Oj, de ser ut som kritor :) Man blir sugen på att testa :)

Svar: Ja dom ser lite udda ut! :-) Men bra är dom
Anna

7 Jessica:

Sådana måste jag testa! :)

Svar: Tror det kan vara värt att kika på iaf :-) dom är riktigt behagliga..
Anna

Kommentera här: