Mac - Temperature Rising Maj 2013

 
Jag har en spännande exklusiv sneakpeak till er idag, jag fick hem info och två produkter från Mac's sommarkollektion Temperature Rising som släpps den 8e Maj (Alltså om nästan precis en månad). Kollektionen har limited edition förpackningar som är bruna med en matt sammetsliknande finish, nästan lite som frostat glas. Jag har tyvärr inte fått några promobilder som jag kan dela med mig av, men färgtemat verkar vara lite varmare än normalt (Tänk brunt, guld, rosa). 
 
Produkterna jag har fått hem är "Lipstick - Caliente"(215 kr) som är ett läppstift i Dazzle-formulan och som beskrivs som "Super Dazzle violet". Jag tycker däremot att den drar lite mer mot rött än mot lila, se bilder + swatches nedan. Den andra produkten är "Powder Blush - Hot Nights" (265 kr) som beskrivs som en bärig mellanfärgad rosa i Frost-formulan. 
 
Läppstiftet är lite udda, det har en brun bas men är fullspäckat med lila och magentafärgat glitter så det ger en nästan metallisk effekt på läpparna. Vet inte hur användbart det är, men rouget är hur tjusigt som helst och passar våran ljusa skandinaviska hud fint om man använder en lätt hand.
 
Vad tycker ni om produkterna, och vad tycker ni om förpackningarna? Bättre eller sämre än Mac's vanliga?
 

Kommentarer:

1 Johanna:

Jag blev kär i förpackningarna. Tyckte läppstiftet såg häftigt ut men rouget var verkligen hur fint som helst :)

Svar: Förpackningarna är vekrligen jättefina!
Anna

2 Beautybylinda :

Läppstiftet är inget som faller mig i smaken. Men rouget ser väldigt fint ut :)

Svar: Rouget är jättefint på :-)
Anna

3 Julia:

Jag kan föreställa mig hur vackra de här produkterna måste vara på någon som är mörkhyad

Svar: Ja åh! Det är faktiskt många produkter i kollektionen som jag tror skulle vara jättesnygga på någon med mörkade hud. Så snyggt!
Anna

4 Stephanie:

När jag såg läppstiftet på instagram så var det verkligen kärlek vid första ögonkastet. Detta ska bli mitt den 8 maj! :D

Svar: Det är så himla udda, jag gillade det inte till att starta med men det blir bara snyggare och snyggare :-)
Anna

5 Awesome Chemistry:

Älskar dem båda! Fruktar att jag kommer gå bananas på den här kollektionen..

Svar: Ögonskuggepaletterna tror jag kommer bli mitt stora downfall, vill ha bägge!
Anna

6 Emma:

Lite för mörka färger för mig - och matta förpackningar blir ofta smutsigt snabbt...

Svar: Mac's vanliga förpackningar till stiften är ju också matta, har inte upplevt problemer med dom. Neopren-liknande förpackningar däremot (Nars har väl det) blir så jäkla skitiga... :-P
Anna

7 Dess/Drömteori:

Så fina förpackningar!

Svar: Ja! Dom nästan glöder :-)
Anna

8 delinda:

Rouget ser fint ut!

Svar: Det är himla tjusigt!
Anna

9 Nina:

Skitsnyggt!! vill ha läppstiftet.

Svar: Det är snyggare än man väntat sig!
Anna

Kommentera här: