NOTD & Jämförelse: Gosh Holographic vs. Holographic Hero

 

Jag kikade in i min lokala Matas häromdagen för att se om dom hade fått in den nya versionen av Gosh's totalhypade lack Holographic, och det hade dom(Så Stylenomics åkte av igen)! Den nya versionen har samma nummer (549) men heter numer Holographic Hero och är stämplad med "One night wear for holographic lovers". Jag har originalet också så jag tänkte att jag skulle fota en liten jämförelse till er som kanske är sugna men som inte bor i Danmark eller har tillgång till Gosh. 
 
Enligt Gosh själva så ska dessa lack vara identiska, men jag tycker inte att så är fallet. Bägge lack har samma silvriga bas, men originalet's holografiska partiklar verkar mer finmalda, och skapar därför en snäppet skarpare holografisk regnbåge. Om man nu inte är total lacknörd är detta dock inte något man ser, vi kan f.ex ta min pojkvän som exempel. Jag stack upp handen framför honom och sa "Kolla vad fina dom här nagellacken är?", varav han utbrast i "Vadå "dom", det är ju bara ett?". 
 
Om man inte fick tag på originalet rekommenderar jag absolut Holographic Hero som ett bra substitut, om än inte 100% spot on samma lack som originalet. Vad tycker ni? Kan ni se skillnaden?
 

Kommentarer:

1 Jenny:

Du har helt rätt, de är lika, det gamla är mer holografiskt, men jag är glad att jag fick tag på det nya, det är nästan lika fint :)

Svar: Absolut, mycket fint!
Anna

2 FruVesa:

Det är nog som du säger, att det är vi lacknördar som ser skillnaden.. =) hur är de att lacka med?

Svar: Som med originalet så trilskas det lite, bättre på en aqua base men oavsett vad man har under så jämnar det ut sig på tredje lagret. Man ska bara vara lite tålmodig och låta det torka mellan lagren så går det bättre!
Anna

3 DIANA ÖSTERBERG:

Snyggt!

4 roxcat:

Originalet ser ju snäppet vassare ut, men jag hade inte tackat nej till det nya direkt =)

Svar: Det kan jag absolut förstå, det är så fint!
Anna

5 Lotta:

Så snyggt!!! Ser inte mycket skillnad, måste gå in på Matas nästa gång jag kommer till Malmö!

Svar: Jag kan tänka mig att dom kommer att sälja rätt snabbt! Om du inte hittar ett så hojta bara så kan jag langa :-)
Anna

6 kerstin:

Vad kul med en jämförelse! Originalet är helt klart bättre...

Svar: Ja men det är roligt att dom som inte fick tag på det fick chansen att haffa ett nu!
Anna

7 Annie:

Det syns ju skillnad! Originalet var snyggare, men den nya versionen var absolut inte dålig den heller.

Svar: Nej den är absolut inte fy skam, som sagt så kunde pojkvännen inte se skillnad så det är nog bara oss lackfantaster som är så petiga :p
Anna

8 Lela:

Snygga bägge två även om originalet var snäppet vassare. Om jag skulle övertala sambon om en barnfri helg i köpenhamn kanske?;)

Svar: Do it! ;-) Så kan du kika in hos Sephora också.
Anna

9 Kinga:

Hej, jättefint bägge 2 =) Jag undrar bara vart man kan få tag i nagellack från Gosh? Jag har köpt det nån gång utomlands men vart hittar man det i sverige? Eller nånstans online?

Svar: I Danmark, Storbritannien eller på Matas i södra sverige. Online tror jag inte man kan hitta dom!
Anna

10 Emma P:

Jo men visst ser man skillnad, originalet är ju helt klart bättre. Tur att det har kommit så många nya holos som verkligen levererar regnbågar:)

Svar: Ja det är jätteroligt, och att Gosh låter sina fans få sin vilja tycker jag är jätterolgit :) Mer holo åt folket!
Anna

11 Linda:

Ser helt klart skillnad på dom. Men som du säger så har man inte det första så funkar ju nr 2 :) sjukt fina är båda :)

Svar: Är bara glad för att alla holofantaster har möjligheten att få tag i godbiten :)
Anna

12 sisa:

åhh vad snygga!!

Svar: Tack!
Anna

Kommentera här: