MAC - Marilyn Monroe

 
 
Jag tror jag dog snygghetsdöden när jag öppnade ett paket och fann två produkter från Marilyn kollektionen(Jag kan ha släppt ut ett litet "IHHHHHH" innan jag lyckades sansa mig). Marilyn Monroe var en otroligt vacker kvinna som fångade många människors hjärtan över hela världen. Marilyn's klassiska röda läppar, svarta eyeliner och bleka hud avspeglas verkligen i Mac's senaste kollektion som andas Marilyn rakt igenom. Detta kommer bli ÄNNU ett långt inlägg med massor av bilder, men jag hoppas ni gillar. 
 
Nu snackar vi blanka svarta förpackningar med vita Marilyn Tryck. På vissa förpackningar finner vi även Marilyn's underskrift i klassiskt rött. Kollektionen släpps den åttonde oktober så det finns ännu lite tid som man kan använda på att googla swatches och fila på en önskelista om man blir sugen på något! Jag jobbar fortfarande på lightboxbilderna, det börjar ta sig. Här kommer lite produktfotos på förpackningarna. 
 
 
Jag har fått hem läppstiftet Scarlet Ibis(215 kr) som är en röd som drar lite mer åt orange. Lite varmare i tonen än en klar röd alltså. Läppstiftet luktar sött, nästan lite som sockerkakesmet och kommer i en Limited Edition förpackning med en liten Marilyn på botten-delen och Marilyn's autograf i rött på toppen. 
 
Det känns verkligen sådär pinuppigt och klassiskt på samma gång, lite raffigt och dirty men ändå klädsamt och propert om man väljer sina tillfällen (och kläder). Det står i materialet att det är matt, och det håller jag med om även om jag upplever något slags sammetsglow också. Swatch finns längst ner i inlägget!
 
 
Den andra produkten var "Large Eyeshadow - How to Marry" (200 kr) som är en extra stor skugga med en pärlig formula. Själva skuggan är klassiskt vit, men på locket blir den mer som en diffus glow även om den går att byggas upp till högre täckning. Passar mycket fint som highlightingskugga för dom som är lite blekare.
 
 

Kommentarer:

1 Kerstin:

Åh så fina grejer! Jag blir minsann riktigt sugen på att hänga på låset när de släpps!

Svar: Jag är sugen på fler grejer, tycker det finns många fina godbitar!
Anna

2 Matilda:

Åh, vad snygga!

Svar: Tack!
Anna

3 Pamsan:

Wow, helt enkelt.

Svar: Håller med, blev lite sådär stum :o
Anna

4 Wysteriia:

Åh VILL HA :D

Svar: Jag tänkte nog att detta skulle vara en kollektion för dig :D Läppar och liner, helt klart din stil!
Anna

5 Linda:

Såå snygga!! :)

6 Dess/Drömteori:

Nu blir jag väldigt sugen på den vita som highlighter!

7 delinda:

åh vilken härlig kollektion :)

8 Lela:

Tom med så jag blir lite sugen enbart för förpackningarnas skull:)

9 Karin:

OMG. Jag dör lite. Megasnygga förpackningar!!!

10 Emilia:

Snyggt! Riktigt jäkla snyggt!

11 malin:

Jag kommer bli ruinerad, det är ju inte klokt så mycket fint. :)

Svar: Eller hur! Jag kan redan se tre grejer jag vill ha!
Anna

12 Julia, June's abstracts:

Åh så fint!

Svar: Tack gulle <3
Anna

13 Al:

Så fint !

Kommentera här: