Isadora Northern Lights - Jul 2012

 
Under veckan har Isadora släppt sin jul- och vinterkollektion Northern Lights. Fokuset ligger precis som i Paradoxkollektionen på att kollektionen innehåller en kalltonad look med silver och lila, samt en varmtonad look där färgerna drar åt varma bruna och röda färger. Kollektionen är inspirerad av Skandinavisk vinter, med snö, frost och norrsken och därför innehåller kollektionen ett helt gäng produkter med lite extra sparkle. Jag har fått hem delar av kollektionen och är speciellt pepp på nagellacket Polar Nights och den varma paletten Lynx med sina fina brunbronziga toner.
 
Nedan kommer lite bildspam! NOTD's med lacken kommer upp snarast, och jag är väldigt sugen på att testa Lynxpaletten som absolut är bäst pigmenterad. Bägge paletter har väldigt mycket glitter, och när jag swatchade testade jag med lite olika primers och baser. En väldigt klistrig bas såsom en Nyx jumbopenna eller en Mac Paintpot fungerar allra bäst, och speciellt om man fuktar penseln lite. Hojta om det är något ni är lite extra sugna på att se närmare på!
 
Wonder Nail (69 kr) 749 North Star, 750 Polar Nights och 751 Arctic Treasure
 
Cream Mousse Shadow (129 kr) 32 Stardust
 
Eye Shadow Quartet (129 kr) 68 Lynx
 
Eye Shadow Quartet (129 kr) 67 Northern Lights
Moisturizing Lip Gloss (99 kr) 40 Purple De Luxe

Kommentarer:

1 kerstin:

Du tar så himla fina bilder!

Jag lyckades få till en eotd med Lynxen igår, den är himla himla fin!

Svar: Åh vad du är gullig Kerstin :) Jag är så sugen på att testa, tror jag ska göra det imorgon!
Anna

2 Julia, Junes abstracts:

Polar Night ska jag ha. Punkt.

Svar: Kör hårt, det är totalfab.
Anna

Kommentera här: