L'oreal Lash Architect 4D Mascara

 
Jag testar otroligt många mascaror, och hade haft ögonen på denna ett tag när jag fick den i en goodiebag från ett event med L'oreal. Mascaran utlovar guld och gröna skogar och hos Kicks står det att mascaran ska ge volym och längd med hjälp av små små fibrer som finns i mascaran (Det är dom som ser ut som minihår på borsten). Hylsan är så galet stor att pojkvännen ofta har frågat vart jag har köpt mitt nya svärd, och hylsan är lite udda att arbeta med då den inte ligger bekvämt i handen. Själva mascaran är otroligt pigmenterad med en härligt glossig nattsvart finish som jag gillar.
 
 
Nu kommer vi till det stora problemet, formulan klumpar så galet mycket att det inte ens hjälper att köra igenom fransarna med en ren mascaraborste då den börjar flagna av i stora sjok istället. Eftersom formulan klumpar så mycket så sitter mascaran även otroligt dåligt då klumparna faller av när dom torkar. Stort plus för att den är så härligt svart, och att den faktiskt förlänger fransarna men den är totalt oanvändbar för mig pga klumparna.
 
Finns hos: Kicks, Parelle, Åhlens etc.
Pris: Ca 175 kr.
Mitt betyg: 2/5.

Kommentera här: