Världens bästa projekt..

Under tre veckor har vi "Entrepreneurship" projekt i skolan som går ut på att vi ska skapa en produkt och sedan göra en businessplan och budgets och liknande för denna produkt. Min grupp gör holografiska lack och yours truly har blivit ansvarig för att göra produkterna. Så just nu sitter jag och blandar ingredienser och pulver och försöker få fram fina hololack, just nu har jag dessa två! Ett ljust silvrigt ett som liknar GOSH holographic mycket men som är aningens mörkare samt ett lila som liknar Color Club's Wild at heart men som är mer holografiskt och inte lika mörkt. Hur roligt som helst!

Kommentarer:

1 Viktoria:

Vad skoj!! De ser väldigt fina ut!

2 Pamsan:

Vilket kul projekt. Ska bli kul att se när du swatchar dessa. :)

3 Ylva / Euphoric Green:

Mums! Det lila är otroligt vackert. :) Sjukt duktig är du!

4 Antonija Ereiz:

Mer sånt i skolan! I alla skolor, de e fan sånt man lär sig utav!

5 Honi:

Viktoria: Tusen tack, jag blev så himla nöjd!



Pamsan: Ja det är himla roligt må jag säga! Och det kommer, lovar!



Ylva: Tack fina, det lila är min favorit också. Det ser så lyxigt ut på nåt sätt! :)



Antonija: Man lär sig ju otroligt mycket om att starta eget f.ex, och hur en produkt egentligen "blir till". Det har redan varit otroligt lärorikt må jag säga!

6 Kerstin:

Oj vad kul! De ser jättefina ut!

7 Lotta:

Dom ser jättefina ut! Ska bli kul se dom på!

Hur i all världen gör man sådana förresten?

8 Honi:

Kerstin: Tusen tack!



Lotta: Man blandar spectraflair (Holografiskt pulver) med ett annat färgat pulver i en suspensionbase. Man kan göra det på många olika sätt dock :)

9 Carro Naglar:

Fy sjutton vad roligt!! Vi ska också ha något liknande i trean eftersom jag läser ekonomi. Att göra eget nagellack och allt runtomkring skulle ju vara sjukt kul att pröva på :D

10 Annie:

Vilket kul projekt!

11 Agneta - My Nail Mania:

Men åh vilket roligt projekt! Såå avis ;) Hoppas att det går bra för er!

12 Firven:

Oj, jag måste börja plugga! :) Vad roligt med egna lack, ska bli skoj att se hur det ser ut på.

13 H:

Fina!

14 Linda:

Åh låter hur kul som helst :) de ser jätte fina ut :)

15 Pia (Glitzy Gloss):

Låter som ett roligt projekt!

16 Honi:

Carro Naglar: Oj det låter spännande, du får pitcha ideen till dina gruppmedlemmar om ni ska göra det i grupp ;)



Annie: Ja det är fantastiskt roligt må jag säga!



Agneta: Vi är nästan färdiga med våran businessplan nu så det går framåt iallafall :)



Firven: Det kommer när jag är helt nöjd med dom, lovar!



H: Tack!



Linda: Det är jättespännande, och jag har lärt mig så mycket.



Pia: Det är det!

17 Carro Naglar:

Måste bara fråga hur du gör lacken och var får du produkterna ifrån? :)

18 Honi:

Carro: Till hololack använder man något som heter Spectra-flair, det kan du köpa på f.ex http://www.customcreationpaints.co.uk/ . Flaskorna är gamla dependflaskor som hade genomskinligt lack i sig. Pigment och annat kul man man köpa hos TKB http://www.tkbtrading.com/

19 Carro Naglar:

Vad bra, tack för svaret :)

20 Mima:

shiit så nice! :)

Kommentera här: