Project 10 #13

Så kör vi 10 tomma igen, denna gång med hjälp av min nya kärlek instagram där jag heter MakeupbyHoni (Som alltid!).
 
1. Soap & Glory "Off Your Face" rengöringsservietter är nog det enda från Soap & Glory som jag inte gillat. Dom luktar läskigt mintigt och jag tycker inte att dom tar bort all smuts.
 
2. Soap & Glory "Clean On Me" är en duschkräm med Soap & Glory's fantastiska signaturdoft. Jag gillar denna, dryg och gör huden len utan minsta tillstymmelse till uttorkning.
 
3. Elvital "Anti Dandruff Beauty Schampoo" fick jag på ett event för L'oreal förra året och då jag egentligen inte lider av mjäll så har denna fått ligga i en låda, men nu fick jag den äntligen använd. Ett bra bas-schampo men inget speciellt.
 
4. LUSH "Lemony Flutter - Cuticle Butter" är en helt fantastisk nagelbandskräm som med fördel också kan användas till torra hälar och armbågar.
 
5. La Roche Posay "Physiological Cleaning Milk" är en trevlig och skonsam rengöring, och av det lilla jag testat så känns den väldigt bra.
 
6. Kevin Murphy "Luxury Wash" är ett schampo som jag varit sugen på att prova väldigt länge nu. Det är otroligt bra, men jag tycker att jag måste använda mer produkt än vanligt för att få mitt hår helt rent.
 
7. Weleda "Sea Buckthorn Hand Cream" är en helt okej handkräm, som jag tycker återfuktar för stunden snarare än på djupet.
 
8. Matas "2-fase öjenmakeupfjerner" är totalt värdelös, tro mig! Maken till flottig remover har jag aldrig skådat och det är väl därför det tagit mig ungefär ett år att tvinga mig själv till att använda upp skiten. Värdelös, tar hellre bort makeup med motorolja.
 
9. The Body Shop "Chocomania Body Butter" har skapat två klyftor i beautybloggarvärlden, där den ena halvan tycker att den luktar av unket smör och den andra halvan tycker den luktar av fantastisk mysig mörk choklad. Jag sätter mig lite mittimellan, för på mig luktar den gräddkola (?). Doften är ingen favorit men den återfuktar bra.
 
10. Aussie "Take The Heat" balsam har stått i skymundan, för den kan verkligen inte mäta sig med inpackningen i samma serie. Helt okej, nothing more.

Kommentarer:

1 Linda:

Lemony flutter är såå bra :)

Svar: Helt klart!
Anna

2 Lojs:

Jag var en av dem som tyckte att Chocomania luktade störande gott, så man dreglade lite.
Dock så lyckades jag slicka mig på handen någon timme efter applikation och det smakade så där riktigt hemskt beskt. Som satt kvar i munnen en bra stund efteråt. Det kändes inte hälsosamt att ha den på huden, iom beskt = giftigt :/

Svar: Jag tyckte den var lite läskig, jag föredrar deras mer fruktiga body butters!
Anna

3 Lotta:

Alltid roligt att läsa sånt här!
Tack för varningen om Matas 2 fas ögonremover, jag ska akta mig för den!

Svar: Jag hoppades på att den skulle vara lika bra som min favorit från Loreal men tji fick jag :/
Anna

4 Omygloss:

Så märkligt med Kevin Murphy schampot, mamma säger samma sak som du om sitt rosa. Jag har dock aldrig varit med om ett så drygt schampo (jag har det lila). Det löddrar som attan!

Svar: Min väninna upplevde samma sak, tyckte det var jätteunderligt att jag kände att jag behövde så mycket produkt till varje tvätt.. Provade med lite mindre men det kändes inte som att håret blev rent alls, så jag behövde tvätta håret igen.
Anna

5 Amanda :

Gillar verkligen såna här inlägg!:)

Svar: Vad roligt! :) Det gör jag också, tycker det är kul med en massa minirecensioner i ett inlägg.
Anna

Kommentera här: