China Glaze On Safari 2012

China Glaze släpper under sensommaren (Juli-Augusti) en ny kollektion vid namn "On Safari" som tagit inspiration från just safari med sina jordiga toner och en hint av lite glitter och glam (För det behöver man ju på safari, eller?). Kollektionen består av 12 lack där 10 ser ut att vara krämlack och resterande två är glitterlack. En liten titt på lacken kommer här:

"I'm not Lion", "Desert Sun" & "Kalahari Kiss"

"Adventure Red-y", "Call of the wild" & "Prey Tell"

"I Herd That", "Purr-fect Plum" & "Jungle Queen"
"Elephant Walk", "Exotic Encounter" & "Manhunt"
 

Kommentarer:

1 Aidas Make Up:

Glitterlacken är yummie, Desert-sun och purr-fect plum var också fina men för min del är det inget "wow". Men man vet aldrig, ibland måste man se de live innan vet for sure :)

Svar: Ibland är pressbilderna så missvisande också, jag tror jag vill se swatches innan jag shoppar när det kommer till denna kollektion!
Anna

2 Dess - Drömteori:

Tycker I'm not lion och Jungle Queen ser finast ut!

Svar: Jungle Queen ser jättefin ut, påminner mig lite om ett lack från Isadora som jag har!
Anna

3 Fanny:

Många fina lack i den här kollektionen!
Dock vill jag kolla på swatches innan
jag köper något.

Svar: Samma här! Det kan nog finnas vissa godbitar tror jag!
Anna

4 The Cat:

Adventure Red-y, Call of the wild´, I Herd That och Purr-fect Plum får gärna häsla på och stanna hos mig =)

Svar: Skulle nästan kunna köpa på mig Purr-fect plum bara för namnet.. Men bara nästan! ;)
Anna

5 Mia:

I'm not Lion såg ju toppenfin ut =)

Svar: Jag tror att den antingen är hur snygg som helst eller lite platt fall, får se på swatches!
Anna

6 Sminkan:

jag tycker hela kollektionen känns platt och trist. Jag vet inte, ChG brukar ju göra härliga kollektioner men här är jag inte sugen på något.

Svar: Ja jag vet inte jag, har kikat på lite swatches men det är inte riktigt något som skriker "YOU NEEED MEE" tyärr.. Tror jag skippar denna kollektion även om jag gillar att dom kör på det lite mer jordiga!
Anna

Kommentera här: