Barnängen Lenande & Olja

Barnängens nya produkter sätter som många andra skönhetsföretag fokus på olja, med sina nya produkter Lenande & Olja som sägs ska passa normal och torr hud. Krämen sjunker relativt fort in i huden, och lämnar en söt nötig doft som även har en hint av något blommigt som jag inte riktigt kan sätta fingrarna på. Krämen känns dock inte riktigt lika vårdande som jag hade förväntat mig. Att krämen ska hålla huden mjuk och återfuktad i 48 timmar tycker jag är lite att ta i, men den återfuktar absolut och känns väldigt behaglig. En bra baskräm, alltså.
 
Duschgelen har jag däremot genast fattat tycke för, den har samma doft som krämen men känns otroligt mycket mer återfuktande samtidigt som att den rengör huden ordentligt. Om jag ska till badhuset och simma tar jag gärna med mig denna, då det känns som att den ger huden den boost den behöver efter klorvattnet. Love!
 
Body Lotion
Mängd: 250 ml.
Pris: Ca 35 kr.
Mitt betyg: 3/5
 
Duschkräm
Mängd: 250 ml.
Pris: Ca 25 kr.
Mitt betyg: 4/5

Kommentera här: