Guide til skönhets-shopping på Rhodos

Jag har ju tidigare skrivit en liten guide till skönhets-shopping här i Danmark(Länk), samt en liten guide till London (länk) så jag tänkte att jag skulle fortsätta på temat och skriva en liten guide till den grekiska ön Rhodos (Främst Rhodos stad). I framtiden kommer det säkerligen också att komma en liten guide med information om Tysk skönhetsshopping också!
 
Om man är skönhetsintresserad är det första ställe som man ska styra näsan mot självklart Sephora som ligger på Amerikis 4 i Rhodos stad. Själva butiken är relativt liten, men är fullproppad med Sephoras egna märke och andra märken såsom Benefit, Too Faced och Make Up Forever (!). Håll utkik efter vilka erbjudanden som är aktuella, när jag besökte butiken var det 50% rabatt på alla läppglans, och dessutom 30% rabatt på allt från Sephora's egna märke. 
 
 
I Rhodos gamla stad kan man finna massvis av små butiker som främst säljer olivolje-relaterade produkter, såsom tvålar, skrubbar, bodybutters osv. Här kan man även få pedikyr av fiskar för 7-10 euro, något som jag tyckte lät ytterst roande och udda. Vi provade såklart, och det var verkligen en udda upplevelse. Det kändes som att det flög flugor fram och tillbaka på dina fötter och vader, men det var absolut inte obehagligt. Efteråt kändes fötterna fina och lena, men jag kan inte direkt påstå att jag upplevde några underverk. En upplevelse var det iallafall!
 
 
När man ändå är i Rhodos gamla stad så tycker jag att man ska ta ett besök till en liten skönhetsbutik som heter Maracuja. Butiken ligger vid sidan av Museum Square på Appelou st 27. Här säljs brittiska "Bomb Cosmetics" sortiment, och jag passade på att köpa med mig mig två bitar av ytterst väldoftande (och vackra!) tvålar. Utöver detta så har dom även stora delar av grekiska Korres produkter till billiga priser, och massvis av andra grejer. Det som gör att jag gillade denna butik så mycket var att vid bägge tillfällen som vi besökte Maracuja så var personalen ytterst proffsig och hade väldigt stor kunskap. En trevlig paus från övriga säljare som nästan drog i armen på en när man gick förbi. 
 
 
Det var nog det för denna gång, jag hoppas att det är någon som kan använda min lilla guide! 

Kommentarer:

1 Linnea:

Jag har varit på Rhodos massvis med gånger,senast för två år sedan, men har faktiskt aldrig tänkt tanken på att shoppa sminksaker där :-) Det enda jag fick med mig hem senast var en ögonskugga från TBS :-D

Svar: Jag hade egentligen inte heller tänkt shoppa något sminkrelaterat, men så såg jag sephorapåsarna och där försvann all sans från mitt huvud! :-)
Anna

2 Emma:

Åh, jag var där för fyra år sedan och väldigt kul med att Sephora på en liten ö som Rhodos.

Svar: Ja absolut! Det var otroligt många där inne så det verkade gå mycket bra för dom :)
Anna

Kommentera här: