Jämförelse: Pris / ML

Jag tänkte att det kunde vara intressant att jämföra dom svenska nagellackspriserna med varandra och se hur mycket en milliliter egentligen kostar! Priserna är hämtade hos Kicks.se, E.L.F samt eleven.se. Jag har rangordnat alla märken från dyrast till billigast. Är det något av märkena som överraskar er? Jag tycker det är helt galet att Isadora ligger högre än Deborah Lippmann, OPI och Zoya. Lite underligt dessutom att Essie ligger under Mavala!

YSL La Laque: 245 kr, 10 ml.
Pris per ml: 24,5 kr.

Makeupstore: 130 kr, 8 ml.
Pris per ml: 16,25 kr.

Butter London: 165 kr, 11 ml.
Pris per ml: 15 kr.

MAC: 150 kr, 10 ml.
Pris per ml: 15 kr.

Max Factor Mini: 59 kr, 4,5 ml.
Pris per ml: 13,11 kr.
L'oreal Color Riche Le vernis:  59 kr, 5 ml.
Pris per ml: 11,80 kr.

Isadora: 69 kronor, 6 ml.
Pris per ml: 11,50 kr.

Deborah Lippmann: 169 kr(Finns även några som kostar mer), 15 ml.
Pris per ml: 11, 26 kr.

OPI: 150 kronor, 15 ml.
Pris per ml: 10 kr.

Zoya: 149 kr, 15 ml.
Pris per ml: 9,93 kr.

Mavala: 45 kronor, 5 ml.
Pris per ml: 9 kr.

Essie: 129 kr, 15 ml.
Pris per ml: 8,6 kr.

Max Factor Nailfinity: 85 kr, 10 ml.
Pris per ml: 8,50 kr.

Maybelline Forever Strong: 79 kr, 10 ml.
Pris per ml: 7,9 kr.

Ciaté: 99kr, 13,5 ml.
Pris per ml: 7,33 kr.

China Glaze: 99 kronor, 14 ml.
Pris per ml: 7,07 kr.

Depend: 25 kronor, 5 ml.
Pris per ml: 5 kr.

Kicks nagellack: 39 kr, 8 ml.
Pris per ml: 4,87 kr.

E.L.F: 15,75 kr, 10 ml.
Pris per ml: 1,57 kr.

Kommentarer:

1 Sminkhörnan:

Vilken bra lista, skönt att se lite hur det ligger till. YSL är verkligen rysligt drt och ELF är löjligt billigt!

2 Mrs Data:

Fick plocka upp hakan från golvet flera gånger! Har aldrig tänkt på att det är så lite i en IsaDora-flaska! Gick från prisvärt till inte så värst dito i ett nafs. Oh my gawd!

3 Kerstin:

Alltid lika bra med jämförelser som denna!

4 Honi:

Sminkhörnan: YSL är helt galet dyrt, chanel likaså men jag hittade inga precisa priser!



Mrs Data: Isadora är otroligt dyrt för det lilla som är i flaskan, det är helt galet! Men dom har fina lack :p



Kerstin: Ju fler som blir mer medvetna desto bättre!

5 Ninni:

Mycket bra undersökning. Undrar om man ska göra en liknande för andra produkter såsom t ex mineralfoundation...

6 Aidas Make Up:

Älskar sådana här jämförelser, jag står alltid i butiker och räknar ut priset per ml eller g när jag ska handla något. Sen funderar jag på hur stort märket är, hur de vill att deras varumärke ska uppfattas och hur de förhåller sig till djurtester och miljö. Sen när värderar jag om det är värt det eller ej. Speciellt som skönhetsbloggare vill man veta vad det är för "gratis reklam" men gör för företagen :) Tack för ett bra inlägg för de icke-upplysta!

7 cecilia dijkstra:

gott och se att elf är billigast :D

8 Cactus:

Jag trodde att Depend skulle komma högre med tanke på det mikroskopiska innehållet. Däremot är jag inte så förvånad över IsaDora, sen de krympte flaskorna men behöll priset har jag tyckt att de är skrattretande dyra

9 Jossan:

Vilken toppenbra jämförelse! Nu känns inte Deborah Lippmanns nagellack riktigt lika dyra längre.. Har inte tänkt på att det faktiskt är ganska mkt i flaskorna från det märket.

10 sminkan:

Suverän lista! bra gjort!

11 Åsa:

Intressant! Tack för en bra lista.

12 Emma P:

Mycket bra lista, sånt här tycker jag är suveränt intressant, verkligen konsumentypplysning! Är inte ett dugg förvånad, jag roar mig ganska ofta med att räkna ut ml-pris på lack...

13 Nailtastic:

Väldigt intressan lista!

14 Hanna:

Sv: Haha, tack så jättemycket :]

15 Mona:

Har grunnat på det här, och på hur man "knyter an" till vissa lackmärken på olika sätt. IsaDora kan jag köpa utan att tänka efter, men OPI "unnar" jag mig alltid till exempel, trots att ID är dyrare...



Konsumtionsmönster = självinsikt :)

16 Jessica:

Riktigt intressant inlägg! Detta är sånt jag inte riktigt tänker på när jag köper mina nagellack, kollar bara på priset för just den flaskan. Förvånande med IsaDora, men jag tänker fortfarande att det är i den stora flaskan som innan :)

17 Patricia♔:

Tack för detta inlägget!

Jag har verkligen inte trott att Isadora låg så högt på listan. Helt sjukt egentligen. Är det okej om jag snor lite info och ev gör ett eget inlägg om det?

Kommentera här: