Estee Lauder Surreal Violet Palette

Denna godbit vann jag hos Tanjaför över ett halvår sedan och den blev snabbt en av mina mest välanvända paletter i samlingen. Paletten innehåller fem ögonskuggor som jag själv tycker har en bra variation mellan mörka och ljusa skuggor, samt en bra variation på varma och kalla nyanser.
Själva paletten känns gedigen och glammig, och jag tycker den fina guldiga inpackningen blandat med klar akryl ger ett klassiskt men modernt utseende. Själva svamp-applikatorerna gillar jag inte alls, men jag tycker att det är bra att dom applikatorer som hör till paletten är utformade olika (F.ex en spetsig till att sudda eyeliner, en platt fluffig sida till ögonskugga etc). Om man (som jag) har en förkärlek till lila toner är detta ett säkert kort, men om man nu inte är det så har dom andra färgkombinationer också av samma slags palett!

Pris: Ca 400 kr.
Finns hos: Åhlens, Kicks, etc.
Mitt betyg: 5/5, en storfavorit!

Kommentarer:

1 Omygloss:

Ser supervacker ut!

2 Lina:

Riktigt snygg, jag funderade på att köpa den för ett tag sen men det blev aldrig. Får se om jag slår till om jag hittar den till ett bra pris.

Vad fin bloggen blev förresten!

3 my:

Sjukt snygga nyanser. Funderade på att slå till på den där julklappsboxen för 995 med produkter till värde av cirka 4000, men gjorde det aldrig. Har dock bara hört bra om Estee Lauder, i alla fall till sminket.

4 Beautybylinda:

Fin färgkombination i den paletten :)

5 juliaaaaa:

underbar ny design, känns lite gladare och somrig nu! :)

ser inte ut som min typ av färger däremot, men fin kombo. den som jag blir lite lockad av är faktiskt den lavendelblå, väldigt snygg! :)

6 kerstin:

Den ser jättefin ut! Jag är fortfarande sugen på den blå varianten från samma kollektion.

7 Dragoonflys sminkblogg:

Den mörkaste färgen såg inte helt fel ut, dock tycker jag inte att priset såg lika felfritt ut :P

8 Honi:

Omygloss: Den är underbar!



Lina: Tack! Hoppas du hittar någon av paletterna till ett bra pris :)



My: Michael kors necessären? Den funderade jag också på men lät bli, men en av mina väninnor köpte en och hon är supernöjd!



BeautybyLinda: Mina favoritfärger dessutom, dubbelt så bra!



Juliaa: Tack, var så trött på det trista gråa! :) Den lavendelblå/lila är jättefin, den har ett helt annat skimmer än dom andra skuggorna.



Kerstin: Den är fin, har kikat på den och den bruna och är sugen på bägge två.



Dragonfly: Priset är lite i överkant men jag tycker skuggorna är fantastiska och paletten gedigen :)

9 Camilla:

Så snyggt med lila skuggor! Du har en jättefin blogg :-)

Kommentera här: