China Glaze Magnetix

I februari släpper China Glaze en lite udda kollektion vid namn Magnetix. Magnetix är en kollektion med uteslutande magnetiska nagellack, och vad sjutton är det då undrar ni kanske? Magnetiska nagellack är egentligen inte alls nytt i nagellacksvärlden men dom säljs av få märken och oftast i begränsad utgåva. Ett magnetiskt nagellack målas på som vanligt, och sedan håller man helt enkelt den medföljande magneten ovanför nageln(Obs, ej så den rör vid själva nageln) och när du tar bort magneten så har du ett mönster i nagellacket, sjukt coolt! Jag har velat få tag i magnetiska nagellack ett bra tag nu och tycker det är ett superspännande initiativ. Som vanligt har jag ingen ide om dessa kommer till Sverige men för nagellacksnördarna finns China Glaze att köpas via eBay eller f.ex Transdesign eller Head2Toe. Har ni testat magnetiska nagellack förut?
You Move Me, Cling On, Pull Me Close

Instant Chemistry, Drawn To You, Attraction
 
Kom ihåg att länka tillbaka till mitt inlägg om du också vill dela med dig av dessa bilder.

Kommentarer:

1 kerstin:

Kul med olika mönster! Jag har hela gänget av L'Oréals gamla magnetlack, men jag måste säg att nyhetens behag gick över ganska fort...

2 roxcat:

Det har aldrig blivit av att jag skaffat några magnetiska lack trots att jag är sugen, men nu kommer jag nog slå till! Jag gillar att man får med flera magnetdesigner i den här kollektionen så att man har lite mer att leka med =)

3 Ninni:

Jag tycker denna trend är betydligt snyggare än krackel-lacken.

4 cecilia dijkstra:

Vet du hur många naggellack det är man kan köpa på trans design för att få det i en liten låda?=)Om du fattar vad jag menar!

5 Honi:

Kerstin: Ja det är roligt att man kan variera det lite mer än dom gamla klassiska :)



Roxcat: Jag kommer säkert också slå till på ett iallafall, det är ju en udda ide! :)



Ninni: Krackle-trenden är jag otroligt mätt på just nu så det håller jag med om!



Cecilia: Om jag inte är helt ute och cyklar så är det 6 lack som kan få plats i en "Small flatrate box" :)

6 Blowfish:

Är inte transdesign samma som nailsupplies? I sånt fall är det 9 stycken lack i en small flatrate box :)

7 Honi:

Blowfish: Det ska vara samma företag iallafall, ja! Och du har helt rätt 8 lack i en flatratebox är det efter lite efterforskning :) Tur jag har kunniga läsare.

8 Omygloss:

Har sett de från nails inc! Himla cool idé :)

9 Magdalena:

Älska magnetiska lack! Har lagt en beställning på dem alla från Nailsupplies. Hoppas de kommer snart. :)

10 Anna:

Jag har velat prova magnetiska lack en ganska lång tid nu :) De verkar så coola och mönstret man får av de flesta ser så fint ut :)

Gillar idén att China Glaze har olika magnetplattor för olika mönster :)

11 Honi:

Omygloss: Absolut, funderade länge på att köpa dom från Nails Inc men gjorde det aldrig. Tur för då kan jag köpa några CG istället!



Magdalena: Oh vad spännande, du visar i bloggen när du får dom eller hur? :)



Anna: Det gör det hela hundra gånger mer roligt med dom olika mönster man får med, det håller jag med om :) Tycker det är ett bra initiativ av cg!

Kommentera här: