China Glaze Electro Pop 2012

Så var det dags för alla vårkollektioner, mycket trevligt med något lite mer färgglatt som man kan sukta efter när allt är så grått utomhus. China Glaze släpper som vanligt en vårkollektion med mycket färg, denna gång med namnet Electropop. Kollektionen består av 12 olika lack med varierande finishes, från glitter till kräm till skimmerlack.

Ett av lacken är en återlansering om jag minns rätt, glitterlacket Techno släpptes f.ex också under 2009 med "50 Specialty Colors". Namnen är söta, färgerna är fina och jag suktar verkligen efter orangeröda "Make Some Noise", glittriga "Techno" samt fina aquablå "Aquadelic" som påminner mycket om tiffany-blå "For Audrey". Om man inte kan vänta på att lacken kommer till butik så är hela kollektionen släppt på Transdesign (och Ebay för dom inbitna Ebayfantasterna).
I butik kostar lacken som vanligt 99 kronor och jag kan tänka mig att dom släpps i Sverige runt April(Jag har dock inget släppdatum ännu, så ta min gissning med en nypa salt).

Swatches på hela kollektionen kan man hitta hos ThePolishAholic (Länk).

Kommentarer:

1 Kajalpennan:

Det gula och det gröna är de som lockar mig mest. Jag är inte så förtjust i färgstarka krämlack så jag hoppar som vanligt inte direkt högt över vårkollektionerna

2 Mrs Data:

Vill ha alla 12. Attans också. Det blir dyrt. Måste nog sålla lite i ha-begäret.

3 Kerstin:

Jag är sugen på de starka färgerna!

4 roxcat:

Kan tänka mig att jag kommer klicka hem ett antal av dessa.. jag är allt lite sugen på färg nu =)

5 josefine:

dance baby & sweet hook är mina favoriter :)

6 FruVesa:

Var sugen på många men efter att just köpt hela up & away kollektionen var många av dessa för lika för att jag ska kunna rättfärdiggöra ett köp för mig själv..

7 Honi:

Kajalpennan: Det gula tycker jag också ser fint ut, har bara ett gult lack och det är skimmerfinish så en krämfinish skulle vara en bra komplettering till samlingen!



Mrs Data: Haha ja jag älskar denna slags färgstarka kollektioner att jag måste se till att jag håller i slantarna.



Kerstin: Jag också, brights-kittet ser fint ut!



Roxcat: Efter allt regn vi haft här i danmakr är jag också supersugen på färg. Vadsomhelst som inte är grått och trist!



Josefine: Sweet hook ser supersöt ut, undrar lite hur den jämför sig mot Planks alot från OPI's pirateskollektion.



Fru Vesa: Up & Away är fantastisk, är fortfarande sugen på flera lack från kollektionen. Tycker denna är i samma stil dock så jag kan nog stilla mitt begär lite!

8 Josephine:

Brights-kitet skriker mitt namn, så härliga nyanser!

9 Honi:

Josephine: Det är också det jag är mest sugen på om jag skulle köpa något av kitten. Synd bara på Techno som är en repromote, det är säkert många som har det lacket.

Kommentera här: