China Glaze Colours from the Capitol

China Glaze verkligen spottar ur sig kollektioner just nu, och här har vi den nyaste i högen; Color from the Capitol. Color from the Capitol (CFTC) är inspirerad av den kommande filmen "The Hunger Games" (Som är baserad på en serie böcker om jag förstått det rätt). Kollektionen släpps i samband med att filmen har premiär i mars och kommer innehålla 12 nagellack i en mängd olika finishes och färger. När (och om) CFTC-lacken kommer till Sverige är fortfarande oklart tyvärr, men jag hoppas att dom dyker upp. Hungrar du efter något av dessa lack? Swatches finner du hos duktiga nagelbloggaren Scrangie.
Agro, Smoke & Ashes, Stone Cold
Electrify, Harvest Moon, Mahogany Magic
Dress Me Up, Fast Track, Foie Gras
Hook & Line, Luxe & Lush, Riveting

Kom ihåg att länka tillbaka till mitt inlägg om du också vill dela med dig av dessa bilder.

Kommentarer:

1 Sminkhörnan:

Ja jag skulle kunna tänka mig Luxe & Lush, Riveting, Dress me up och Electrify. Om jag måste alltså ;-)

2 Karin:

Luxe & Lush och Riveting lockar mig mest, de får gärna ta en plats i min samling :)

3 Lela:

Främst Agro men alla glitterlacken var lockande:)

4 Emelie:

Luxe & lush var det enda som lockade mig faktiskt...

5 Honi:

Sminkhörnan: Jag har lite svårt att bestämma mig, den enda färg jag är sugen på är Riveting!



Karin: Det är lite udda tycker jag, men jag vill gärna se swatches först innan jag bestämmer mig!



Lela: Tycker också Agro ser fin ut!



Emelie: Det ser minsann spännande ut på pressbilderna men jag funderar lite över om basen är klar eller lite mer mjölkig i verkligheten. Ser fram emot att se swatches när det närmar sig produktsläpp!

6 kerstin:

Oj så fina! Dem har jag inte sett förut. Jag blir sugen på de flesta, utom möjligen de lite mer neutrala nyanserna.

7 Blowfish:

Jag har läst böckerna och längtar verkligen efter filmen så självklart lockar lacken mig! Jag vill ha..alla! :D

8 Sara - lackat:

luxe & lush ser spännande ut! :)

9 roxcat:

Jag vill nog se lite swatches innan jag bestämmer mig för något, men Agro och Stone Cold ser intressanta ut iaf.

10 Honi:

Kerstin: Så många kollektioner som CG har i omlopp just nu är det inte lätt att hålla koll på dom allihop!



Blowfish: Haha! Go for it :) Hade det kommit en kollektion inspirerad av någon av mina favoritböcker hade jag köpt dom allihopa.



Sara: Lite annorlunda sådär!



Roxcat: Jag har sett några få swatches hos teenvogue men väntar också på att få se fler innan jag bestämmer mig.

11 Sandra:

Jag tycker att de flesta av glitterlacken ser fina ut! Tyvärr blir jag inte så intresserad av just denna kollektion, då jag inte har någon aning om vad det är den är inspirerad av. Känner liksom ingen connection =)

12 Honi:

Sandra: Jag har inte läst böckerna själv men jag läste hos Alllaqueredup att varje lack är inspirerat av ett "district" i böckerna. Tycker det ger mer mening!

Luxe and Lush – District 1 (Luxury)

Stone Cold – District 2 (Masonry)

Riveting – District 3 (Technology)

Hook and Line – District 4 (Fishing)

Electrify – District 5 (Power)

Fast Track – District 6 (Transportation)

Mahogany Magic – District 7 (Lumber)

Dress Me Up – District 8 (Textiles)

Harvest Moon – District 9 (Grain)

Foie Gras – District 10 (Livestock)

Agro – District 11 (Agriculture)

Smoke and Ashes – District 12 (Mining)

13 Clara:

Ja, alla lack är inspirerade av Distrikten. Och det ska vara som att "Huvudstaden" som regerar över landet Panem har gjort dessa, allt i Huvudstaden är väldigt extremt, modet är helt galet! Och dessa nagellack presenteras av Effie Trinket, hon är eskorten till Distrikt 12, hon har väldigt.. galna kläder på sig kan man väl säga. Och de kommer i samband med "Slåttern" där de lottar ut folk till Hungerspelen, och man ska klä sig fint på den dagen i Distrikten, därför har de släppts. "Look your best at the Reaping! (Slåttern) What will you be wearing?" stod på en reklamering av nagellacken.

14 Honi:

Clara: Tack för bakgrundsinformationen! Jag har inte läst böckerna (ännu) så jag är tacksam för att ni mer inbitna orkar berätta för mig!

15 Emma:

Vet någon om och när isåfall de kommer till svenska butiker? Om inte, vart kan man köpa dem på nätet, med inte alltför hög tull? (:

16 Honi:

Emma: Om det är enstaka lack du vill ha så rekommenderar jag ebay. Annars är det väl någon av dom amerikanska webshopparna som för dessa, f.ex Transdesign eller 8ty8beauty. Då dom är amerikanska är risken stor för tull dock. :/

Kommentera här: