NOTD - Isadora "Arctic Treasure + Maybelline Colorama "Burgundy Kiss"

 
Jag har hittat en riktigt julig kombo må man säga! Basen är mörka rödbruna halv-jelly-lacket Burgundy Kiss från Maybelline's Colorama-serie, och ovanpå har jag lagt en gradient av guldigt glitter i form av Isadora's "Arctic Treasure" som kom ut med julkollektionen. hur fint som helst! Gillar att basen är lite mörkare dessutom, det gör det lite mer intressant, och inte lika traditionellt med klarrött och guld.
 
Känns väldigt elegant och trots den låga prislappen på bägge lack så känner jag mig väldigt lyxig med såna här läckra klor. 

Kommentarer:

1 Ninni:

Åh jädrars vad snyggt! Tror jag dör en smula här...

Svar: Det var min reaktion också, har absolut hittat en ny favoritkombo!
Anna

2 Ann-Sofie:

Supersnyggt! Är det svårt att göra gradient? Svårt att få det jämnt?
Du har lyckats väldigt bra...:-)

Svar: Inte alls svårt med glitter faktiskt! Du ska bara se till att basfärgen är torr och att du har väldigt lite produkt på penseln, och så målar du först ett lager glitter som går långt ner på nageln mot nagelbanden, sen ett lager som inte går lika långt ner. Till sist målar du bara glitter vid tipparna. Jag brukar behöva tre eller fyra lager som alla täcker mindre och mindre yta av nageln, och så får man en naturlig gradient! Med färgade lack är det lite svårare :-)
Anna

3 peptider; this is not a beauty blog:

hur fint som helst, blev jättesugen på att göra detsamma! det mörkbrunröda nagellacket <3

Svar: Det är jättefint, väntade mig inte alls detta resultat när jag stod och försökte matcha ihop ett bra lack med guldglittret!
Anna

4 Omygloss:

Så snyggt!!!

Svar: Eller hur!
Anna

5 Sara / Prettypolish:

Jättesnyggt! Glamorous! ;)

Svar: Tack! Det osar verkligen glam :)
Anna

6 Julia, Junes abstracts:

Åååh, så jädra snyggt!

Svar: Jaaaaa! Jag vill måla alla naglar med denna kombo, tårna får nog också en omgång!
Anna

7 Mrs Data:

Väldigt väldigt väldigt snyggt. Det där lyckades du utomordentligt bra med.

Svar: Tack fina du :)
Anna

8 kerstin:

Vilken superkombo! Detta måste jag härma!

Svar: Do it!
Anna

9 Aidas Make Up:

Suuuupersnyggt!

Svar: Tack! <3
Anna

10 Lotta:

Gud va snyggt! Hade tänkt göra så här med rött lack till julafton, men jag får nog ändra lite på den planen! Det här var superdupermega snyggt!

Svar: Det är verkligen juligt men på et helt annat sätt, älskar det! Känns väldigt vuxent :)
Anna

11 Nailtastic:

Väldigt vacker manikyr1

Svar: Tack! Blev väldigt nöjd :)
Anna

12 Angelica:

Fint =)

Svar: Tack!
Anna

13 Sminkan:

oerhört fint!

Svar: Tack! Blev mycket överraskad över hur fint det var.
Anna

Kommentera här: