Lancome Hydra Zen Dagkräm

 
Ibland gillar jag att lyxa till det lite med dyra krämer (Jag är skönhetsbloggare, what can i say?), och slog därför till på ett litet kit med produkter från Lancome där en 15 ml burk med Hydra Zen dagkräm för normal hud fanns med. Hydra Zen beskrivs som en intensivt återfuktande och lugnande kräm med innehåll av  rosextrakt och hyaluronsyra som är anpassad för känslig hud. Krämen doftar svagt men behagligt(Pojkvännen beskrev den som "Typ helt normal kräm") och kommer i en söt frostad glasburk med rosa lock. Jag har testat denna kräm under dom sena vintermånaderna och in mot våren, men sen har jag aldrig riktigt kommit till skott med att skriva klart denna recension så nu är det äntligen dags. Mina 15 ml räckte i nästan 2 månader, dryg!
 
Orsaken till att det har dröjt så länge är nog för att jag inte riktigt visste vad jag skulle skriva, då jag är lite tvetydigt inställd till denna lyxburk. Krämen i sig fungerar inte alls som bas under smink för mig, utan "skär sig" med sminket och bildar underliga flottiga lager som jag inte kan stå ut med att se på. Varför det blir så vet jag inte, men jag tror jag har testat fyra olika flytande foundations och två mineralfoundations med snarlika resultat. Som fuktgivare däremot är krämen fantastisk, och tränger in i huden snabbt och återfuktar mina vintertorra kinder och tar bort den där trista strama känslan som man ofta får av vind och väder.
 
När jag köper såna här lyxkrämer så vill jag ju att dom verkligen ska vara värd mina pengar, men jag tror faktiskt inte att jag köper denna igen utan satsar på något annat. Hudvård är väldigt individuellt, så jag är säker på att det finns många av er som gillar denna men jag ställer mig fortfarande i landet mittimellan. 
 
Pris: Ca 600 kr
Mängd: 50 ml.
Mitt betyg: 3/5

Kommentera här: