H&M C'est Chic Palette

H&M är en butik som ibland glänser lite extra när det kommer till deras smink och nagelprodukter. I fredags hade jag just gjort klart ett projekt som inte alls gick som jag ville, så jag kikade in på H&M för att muntra upp mig själv med något litet(Och använda upp det sista på ett presentkort) och fick fatt i denna palett. C'est Chic är en ögonskuggepalett med fyra skuggor i härliga höstiga färger, skuggorna är dessutom välpigmenterade och lättjobbade. Paletten kostar 50 kronor och finns som sagt hos H&M. Ovan är skuggorna swatchade på Too Faced Shadow Insurance med ett finger.

Kommentarer:

1 Frida Pygmeisk - makeup:

sv: Ja det tycker jag du borde göra =)

2 Sminkhörnan:

Så "ovanligt" fin den var, för att vara H&M måste jag säga. Ser nästan lite MACig ut =)

3 Beautybylinda:

Var och kikade på denna med men det blev inget köp för min del just för jag var lite osäker på hur HMs skuggor är. Men den är väldans fin :)

4 Stephy:

Jag tycker också den känns lite mac'ig och ruuskigt fin ser den ut att vara.

Försten, jag har nyligen startat upp min skönhetsblogg och tävlar ut nagellack från Estée lauder, Gratis är ju alltid gott hehe :)

5 kerstin:

Ser riktigt imponerande ut!

6 josefine:

jag gillar den där paletten jätte mycket! härliga & pigmentrika skuggor. man skulle aldrig kunna tro att den var från h&m om man inte visste :)

7 Josephine, Makeuponista:

Jättefin palett!

8 Jessica:

Har kikat på den många gånger! Skuggorna är ju så högt pigmenterade och färger är så fina. Det blir no ett köp trots allt.. Men är det bara jag som tycker att den lila/vinröda känns lite krämig i konsistensen, medans dom andra är aningen mer smuliga? :)

9 Caroline, Makeupedia:

Tror du har övertalat mig tillräckligt för att köpa denna paletten! Gillade dock inte alls den förra H&M paletten jag köpte, men dessa ser ju mycket bättre ut!

10 GlitterLover:

Ser ut att vara bra med pigment i skuggorna!

11 Honi:

Sminkhörnan: Tyckte faktiskt också den såg lite Mac'ig ut, bara lite plastigare (Såklart)! Men skuggorna gillar jag :)



Linda: H&M's skuggor brukar vara lite ojämna, deras duos är bra men många paletter är jättedåliga. Denna hör till den bättre skaran!



Stephy: Den är jättefin, imponerande för priset iallafall!



Kerstin: Visst gör det!



Josefine: Nej det var faktiskt väldigt förvånande när jag swatchade den i butiken, riktigt trevliga skuggor!



Josephine: Det är den!



Jessica: Den enda som känns lite smuligare för mig är den absolut ljusaste, resten tycker jag håller samma kvalitet på formulan!



Caroline: Jag testade en av H&M's paletter för ett tag sedan och den gillade jag inte heller faktiskt, det var en av dom lite större paletterna. Deras duos är underbara dock!



Glitterlover: Det är det tycker jag. :)

12 Sara:

Den ser riktigt lyxig ut för att vara H&M palett!

Köpte en av deras paletter för någon månad sedan och den var superfin på ytan, men när man använt det översta ytskiktet av skuggorna var de alldeles matta och trista inunder (pust, svårt att förklara!).

Den här ser ju ut att vara värd att spana in i alla fall!

13 Gabriela:

Ibland kan jag tycka att HM har lite för mkt glitter på sina paletter men den du köpte såg riktigt fin ut. Kanske ska ta mig en sväng förbi HM :)

Kommentera här: