L'oreal Volume Million Lashes

Jag köpte denna på jobbet en vecka när vi hade specialpris på denna, och den kostade mig 80 danska kronor istället för det normalpriset som ligger på ungefär 159 danska kronor. Jag tyckte att det helt klart var värt ett försök för det priset, speciellt när jag hört så mycket gott om denna mascara. Jag tog i sedvanlig ordning det svartaste jag kunde hitta, som i detta fallet heter Extra-Black.

Såhär skriver L'oreal själva om mascaran:

"Don't just volumize, millionize your lashes with our New mascara: Volume Million Lashes.

The in-built excess wiper removes excess mascara for no clumps and the millionizer brush separates lashes for a fanned out lash look."

 

Det negativa med denna mascara är att den fäller, jag har små mascarabitar på kinderna efter några timmar och tycker det är riktigt trist för det är en helt okej mascara som faktiskt är sådär glossigt svart som jag vill att mascaror ska vara. Jag provade med mascaraprimer för att se om det skulle hjälpa och det gjorde det faktiskt, men då är ju själva syftet med mascaran försvunnet tycker jag.

Mascaraborsten är gjord av böjbar gummi/plast med massor av små mjuka plastpiggar. Jag tycker själv den fungerar okej och separerar fransarna utan problem men det är så pass böjbar att det ibland är svårt att komma åt överallt. Jag tycker jag är negativ i detta inlägg men en mascara som kostar dryga 200 kr i originalpris som fäller och håller så dåligt att man känner att man måste komplettera med en primer tycker jag såklart är tråkigt.

Och så lite jämförelsesbilder på mina nakna fransar och fransarna med 1, 2 och fler än 3 lager. När det kommer till över 3 så blir det definitivt spindelbensvarning på fransarna(Därför valde jag en bild från en annan vinkel för att visa just dessa underbara spindelben i sitt bästa ljus!).

Summa summarum så är det ingen favorit men jag kommer använda upp den (Dock med primer under).

 

Pris: Ca 175 kr

Finns hos: Kicks, Parelle etc etc

Finns i: Black, Extra Black, Brown

Mitt Betyg: 2/5, den är härligt svart och klumpar inte men fäller riktigt mycket och håller dåligt.

Kommentarer:

1 BEAUTY SECRETS 2 tävlingar!:

Tack för din recension! Jag hade tänkt att köpa samma mascara. Men nu tror jag att jag inte ska. Hatar när mascara fäller! :/ Har ingen primer nu heller så jag får kika på någon annan mascara.

:)

2 TotalBeauty:

Hade samma problem med min mascara. Synd att du missade den recensionen på min blogg. Tyckte också att den doftade på tok för mycket.

3 Emma:

Jag ägde denna tidigare, men tror t.o.m jag slängde den innan den var slut. Det känns ju inte som ett bra betyg =)

4 Honi:

Beauty Secrets: Den är riktigt trist även om jag gillar pigmentationen i den :/



Carina: Ja det måste jag helt ha missat, trist! Men det var tur att jag köpte den till ett så bra pris så det inte helt var pengarna i sjön!



Emma: Nej det gör ju inte det, förstår inte hur dom kan sälja den så dyrt :/

5 Linn:

Jag älskar den mascaran! Funkar perfekt på mig och den fäller inte!

6 Honi:

Linn: Det är ju det som är svårt med produkter som f.ex mascara och hudkrämer. Något som fungerar på mig fungerar inte på andra och omvänt. Skönt att du hittat en favorit! :)

7 Glitter Sisters:

Vad synd, jag som hade tänkt köpa den här! Fast bra egentligen för då vet jag att det är bäst att låta bli :0) /N

8 Honi:

Glitter Sister: Som sagt finns det både bra och dåliga saker med den, den är underbart härligt svart och glansig men att den fäller drar ju som sagt ner rejält. Man köper ju mascara för att ha den på, inte för att den ska falla av ;) Läste lite andra recensioner också på nätet och det verkar vara som att dom flesta har samma erfarenhet som jag har tyvärr.

Kommentera här: