E.L.F Gotta Glow!

Gotta Glow är en highlighter som kan användas ovanför kindbenen eller på näsan(eller var man vill!) för att skapa djup när ljuset slår till och ge ett fint glow. Hos E.L.F finns den i Studiokategorin under Blush-kategorin, något jag tyckte var lite underligt(och förvirrande) då jag inte direkt ser sambandet med en highlighter och ett rouge. Jag antar helt enkelt att det är för att dom har samma förpackning och samma "typ" av produkt.

 

Highlightern kommer i en mattsvart härlig liten dosa som jag själv tycker känns rätt lyxig! Inuti dosan finns det en liten spegel vilket alltid är ett plus för dom som applicerar sin makeup på väg till jobb/skola eller helt enkelt inte har tillgång till en spegel.

 

Själva produkten känns rätt pudrig i dosan, lite småsmulig faktiskt(Jag brukar blåsa bort det som ligger och skräpar inuti dosan när jag använt den). Däremot så applicerar den riktigt underbart och håller riktigt länge. Den passar min bleka hy riktigt fint och ger ett härligt glow som skiftar i ljust guld och vitt (Självklart är det inget man riktigt ser om man nu inte sitter och försöker färgbestämma som jag)och även på min väninna som har lite mörkare hud så passade den fint. Jag gillar den helt enkelt, allt från förpackningen till priset till hur den håller på min hud fungerar för mig.


Dessa två swatches nedan är riktigt överdrivna, den första är mer utblandad och den andra är en representation av hur produkten faktiskt ser ut i dosan. Denna sägs vara en dupe till Nars Albatross men eftersom jag inte har den så kan jag tyvärr varken säga bu eller bä till det påståendet!

Pris: Ca 37 kr

Finns hos: Eyeslipsface.co.uk (Direktlänk här)

Mitt betyg: 4/5, att den smular drar ner lite tyvärr!

Kommentera här: