Urbay Decay Primer Potion

När det kommer till ögonskugga är något av det viktigaste basen, en så kallad ögonskuggeprimer. Precis som man målar en vägg med grundfärg för att färgen ska hålla bättre, kan man använda en ögonskuggeprimer under ögonskuggan för att få längre hållbarhet på sin ögonsminkning. Det kanske låter avancerat för många, men man tar bara väldigt lite av produkten och applicerar det på sina rena ögonlock. Done deal!

 

Jag använder Too Faced Shadow Insurance, som jag själv tycker fungerar utomordentligt, men jag har varit väldigt sugen på att prova Urban Decay Primer Potion som just omlanserats med ny (Och bättre) förpackning.

 

Urban Decay Primer Potion kommer i dessa färger:

Original: Originalet som torkar genomskinligt.

Sin: Skimrig champagnefärg.

Greed: Skimrig guldfärg.

Eden: Gulaktig och matt.

 

UDPP säljs bland annat på Beautybay (14,50 pund, länk här), Lookfantastic (14.50 pund, länk här) samt från Ebay (Se till att hitta en pålitlig säljare).

Kommentarer:

1 Carina (TotalBeauty):

Kommer att köpa på min en eller två ögonskuggsprimers när jag kommer till USA, kanske skulle spana in dessa två :)

2 Honi:

Carina: När det gäller primers så verkar antingen Urban Decays eller Too Faced's versioner vara dom som säljer mest så dom skulle jag definitivt kika på!

3 Wysteriia:

Min UDPP är slut så tänkte snart klicka hem en ny...stora favoriten :D

Kommentera här: