NOTD - White

För ett tag sen beställde jag hem lacket White från E.L.F i hopp om att det skulle vara ett tippexvitt lack som täckte med ett lager (Som jag kunde använda till f.ex nailart, det kan man men då ska man lägga fler lager på varandra). Det jag fick hem var inte alls vad jag förväntade mig. På bilden har jag tre flödiga lager, vid två var det randigt och jag fick inte nog täckning. Lite trist men äsch, jag kan säkert hitta på något skoj med det.

Har just varit och lämnat mina två katter hos veterinären, dom ska steriliseras idag och jag är så galet nervös över att något ska hända. Vi ska hämta dom mellan klockan 3 och 4! Håll tummarna för att allt går som det ska!

Kommentarer:

1 Anna:

Jag håller tummarna för kissarna...



Då kan man hålla sig borta från det lacket också då.. Jag letar också efter det perfekta vita nailartvänliga lacket.. Et riktigt opakt sådant vore skönt.. Jakten går vidare

2 Honi:

Anna: Tack! Ja det var trist, för det hade fungerat perfekt annars (När det är så billigt spelar det ju inte så stor roll om man använder det till sånt som ändå inte fungerar). Till nyckelpigemanikyren var jag tvungen att använda två stora globbar med vitt för att få ögonen till att täcka någorlunda.

3 Julia:

Hej!

Älskar verkligen din blogg, tack vare dig fick jag fatt på Gosh Holographic på en färja.

Det kommer gå bra med katterna, man blir alltid så nojig fast det går ju ändå super! :)

Jag letar också efter ett riktigt krispigt vitt lack utan skimmer, är så snyggt. Nu har jag bara depends vita 031 som inte täcker så bra, men men. Det går ändå, tar bara lite längre tid.

Fortsätt blogga, du är grym! ♥

4 Honi:

Julia: Tack vad söt du är! Vi har just hämtat dom, dom är helt väck men den ena går normalt nu. Tycker lite synd om dom såklart men det går ju över.. Det går bra med detta lack också men som sagt tar det längre tid att få till det! Tack för dina fina ord! :)

5 Emelie - Crazynails:

Testa Depend 31, funkar jätte bra för mig, täcker på första lagret och torkar snabbt, även om det inte är tippex vitt (vilket jag tycker är bra iof) :D



Hoppas det går bra med dina katter :)

6 Kerstin:

Trist med lacket, men som du säger får du säkert användning för det ändå :)



håller tummarna för katterna

7 Honi:

Emelie: Ska kika på det! Fördelen med ett tippexvitt lack är bara att det går att använda till nailart utan att behöva att gå in och måla flera gånger! :) Tack, dom har vaknat till lite mer nu.



Kerstin: Ja jag hittar på något skoj med det! Kanske funkar till konad? Tack för omtanken!

8 Sminkan:

Vita lack är ofta svåra...

9 Maggie Makeup Addict:

Mjau! Vilket lackert lack :D Jag blev skitsugen pa vita naglar nu jag med... varfor har jag inte det for? Argh!

10 Honi:

Sminkan: Ja jag har märkt det.. Men nångång hittar jag -det- nog! :)



Maggie: Det var fräscht och krispigt tycker jag, har inte testat helvita naglar förr! Så jag gillar det även om jag blev lite besviken på själva lacket :)

11 Ida:

Det var snyggt på bilden, men synd att det inte motsvarade förväntningarna..

12 Elin:

Svar: Tack så jättemycket!

Förresten hoppas jag att det gick bra med dina katter? Man blir så nervös när några ingrepp ska göras på de små liven =)

13 Honi:

Ida: Ja det är snyggt men det tar bara så lång tid att bygga upp den där helvita tonen! Torktiden blir lång även med Seche Vite ovanpå, tyvärr! Hade varit perfekt annars.



Elin: Tack för omtanken, dom har det bra bägge två även om dom inte är så nöjda med att ha tratt på huvudet just nu. Den minsta har lite ont även om dom får smärtstillande så hon ligger gärna nära och sover om dagarna!

14 Elin:

Svar: Tratt brukar inte vara så populärt ;). Men de vänjer sig snabbare än man kan tro =)

Kommentera här: