Dove Repair Therapy

Jag har testat dessa i flera månader men har inte lyckats ta mig i kragen och skriva ner vad jag tycker. Jag vet inte riktigt varför men jag tror det är för att jag har något sorts hatkärleksförhållande till dessa produkter. Dove's Repair Therapy serie sägs vara bra för skadat och slitet hår

 

Dove Intense Repair Overnight Creme:

Doves Overnight Creme är en Leave-in kräm som skall appliceras i handdukstorkat hår innan man går i säng på kvällen, den skall alltså inte sköljas ut på morgonen. Jag förväntade mig rejält med kladd och oljiga kuddfodral men jag har inte upplevt varken eller. Overnight Creme lovar att den ska återbygga fibrer som svarar till det man förlorar på en månad och att man ska vakna upp till friskt och glansigt hår.

Jag gillar förpackningen som med sin inbyggda pump känns enkel och kladdfri att använda, och själva produkten känns ungefär som en lätt hudkräm. På morgonen är håret riktigt mjukt och silkigt, lite av en överraskning faktiskt för jag förväntade mig inte att få så mjukt hår. Däremot är den mjuka känslan inte permanent på mig, efter en dag eller två är mitt hår som det brukar vara.

Mitt betyg: 3/5, fungerar bra om man vill ha en tillfällig boost av håret.

Ca. Pris: 50 kr.

 

Dove Intense Repair 1 min Intensivkur:

Doves Intensivkur är en slags ersättning till balsam till dom dagar när håret känns lite trött och trist och har behov av att återställas lite. Jag brukar ha den i håret lite längre än en minut då jag har så tjockt och så mycket hår, och det har varken gjort mitt hår oljigt eller fett. Jag gillar denna, håret känns lätt att reda ut efter tvätt och produkten är väldigt enkel att få ur håret. Själva doften känns väldigt klinisk och trist, men jag antar att det mesta känns klinskt efter man har introducerad Aussies väldoftande inpackningar i sin dusch.

Mitt betyg: 4/5, ett bra snabbverkande alternativ till balsam.

Ca. Pris: 40 kr

Kommentera här: