EOTD - Triple wing!

Jag kör med skirt skimrande grått över hela locket och trippelvinge. Vill inte göra för mycket på locket när man har så mycket som händer på andra ställen så jag tycker det blev en fin balans! Kan definitivt tänka mig denna i andra färgkombinationer dessutom, får se vad jag kommer på. Det lila pigmentet är så himla fint att jag ville använda det också så det blev en liten färgklick i allt det svartgråvita.

Först la jag en tejpbit så att linjen där den övre eyelinervingen börjar skulle bli spikrak för att ha något att gå efter, sen målade jag med en liten pensel och krämeyeliner på strecket där tejpbiten hade suttit. Efter det tog jag ännu en liten smal pensel och lite produkt från min NYX penna i milk och lade vitt alldeles under det svarta och sedan ännu en svart vinge under det vita(med lite av det lila på). För att det vita skulle få mer samhörighet med resten så blev det vitt på vattenlinjen också. Jisses vilken förklaring, men det kanske hjälper någon!

Produkter:
Too Faced Shadow Insurance (Primer)
Nyx Jumbo Eye Pen (Milk, den vita vingen)
E.L.F Cream Eyeliner i Svart
Leishi pigment i skimrande lila
E.L.F Makeup Collection (Grå skimrande skugga & Beige diskret highlighter)
2000 Calorie Mascara
Max Factor Kohl Pencil 010 White

Kommentarer:

1 Kassandra:

Snyggt öga ! :)



Jo, jag håller med dig. Har det mest inomhus men jag hade tights på mig utomhus idag ;)

2 MEREI:

- snyggt !

3 Wiwi:

Mmm sant... ;)

4 sofia hassan:

va fint!! :D

det är jätteskönt, men hela min dag förstörs sen för jag blir så trött :/

5 Jane:

Tack :)

6 Gustavsblogg.se - GBGs största gayblogg:

dagensblogg med bild och länk inför tusentals läsare hos mig!

flera vinnare!!!!!

7 Jullan:

sv: Ah, det är jätte fint :) Jaha, okej :)

8 FowZie ♥ ~ felicia aulén:

jo om man går in för att krossa hjärtan är ju det rent idiotiskt.. men nu menar ju jag mer om man har haft ett förhållande och sen känslorna svalnat för den ena.. så måste det ju enda betyda något att man själv är så speciell för en annan människa (a'

9 Albulena:

Fin sminkning!



Ja det är konstigt att de inte förvarnat! :S Tydligen skulle vi inte heller få vatten förrens imorrn eftermiddag! :S

10 selmaaas:

va duktig du e på o sminka! :)

11 zandra:

ja det finns både för och nackdelar med att jobba kväll. jag tycker bättre om att jobba kväll för jag värkligen hatar kliva upp tidigt. men om man jobbar kväll så går typ hela dagen bort.

jag det är mycke skönare att sitta hemma med ett skolarbete =)

12 Evelina:

Åh vad snyggt!

13 VADFANSKAJAGHETA - Uppsalas största blogg:

sv: hih jo jag har ju ganska så mkt piercingar ;) men öronen duger ju bra hihi :D

14 kerstin:

Kanonfint!

15 Honi:

Kassandra: Tack!

Merei: Tack!

Sofia hassan: Tack!

Albulena: Tack :)

Selmaas: Tack söta du, vad snäll du är!

Evelina: Tack :)

Kerstin: Tack!

Kommentera här: