E.L.F Studio Small Angled Brush

Jag har på sista tiden utökat min borst-arsenal med nya borstar som jag inte haft förut, bland annat denna Small Angled Brush från E.L.F's Studioserie. Borsten är gjord av syntetiskt Taklon hår men har inte den där trista plastiga känslan som många syntetiska borstar många gånger har utan känns mjuk. Jag köpte den för att kunna ha en användbar borste till precisionsarbete, till att fylla i ögonbryn och för att kunna applicera färg bättre under dom undre ögonfransarna.

Borsten är mjuk och böjbar men har ändå en stuns i sig som gör att man får motstånd, vilket jag föredrar med denna sortens borstar. Inga av borsthåren har fallit ur än så länge och då har jag ändå tvättat den dryga tre gånger nu. Jag har provat att applicera eyeliner (kräm) med denna men det känns som att borsten är en aning för tjock på den smala sidan för att kunna ge just den där eyelinertunna linjen som många föredrar. Maffar man på med en rejäl vinge tycker jag däremot att denna fungerar utomordentligt och gör att man får mer precision då man har så många aspekter av själva borsten att använda (Spetsen, den långa smala sidan, den tjocka sidan osv). I allt tycker jag detta är en riktigt bra och tålig borste till ett riktigt bra pris.

Pris: Ca 36 kr.

Finns hos: Eyeslipsface.co.uk (E.L.F, direktlänk här)

Mitt betyg: 4/5, en bra borste med många användingsområden.

Kommentera här: