Tutorial - Polkadot nails

Min första nageltutorial blir på något väldigt enkelt och roligt som kan varieras i det oändliga, nämligen naglar med polkadots (prickar). Man kan välja valfri färg som grund och sedan något snyggt och kontrasterande till prickarna. För en lite mer festlig look kan man lägga glitter över prickarna i liknande färg. Denna manikyr är faktiskt riktigt enkel, även om prickandet kan kännas svårt eller jobbigt!

Jag har använt:
Depend nr 34 (Neonrosa)
H&M Summer nails white
Gosh Base & Top coat
En stålpinne som blev över när jag köpte en förpackning till att slinga håret.

Eng: My first nailtutorial is on something very easy and fun that can be varied endlessly, polkadot nails! You can choose whatever color you want as a base-color and then something cool and contrasting for the dots. For a party-look you can add glitter over the dots in a similar color. This manicure is actually quite simple even though the dotting can seem daunting or hard at first!

1. Applicera ett basecoat på naglarna och låt torka.
Eng: Apply a basecoat to your nails and allow to dry.

2. Applicera valfritt lack som bas, jag valde ett neonrosa lack från Depend. Låt torka helt.
Eng: Apply the color of your choice all over your nails, I chose a neon-pink polish from Depend. Allow to dry fully.

3. Ta ditt kontrasterande lack och skrapa av överflödigt lack från penseln och vänd korken upp-och-ner eller lägg några droppar lack på ett gammalt plastlock eller dylikt. Ta din stålpinne, tandpetare eller pensel och ta upp lack på den.
Eng: Take your contrasting nailpolish and scrape off excess polish from the brush and turn the cork upside-down or put some nailpolish on an old plastic lid (Or something similar). Take your steel-pin, toothpick or small brush and get some nailpolish on it.

4. Börja göra prickar på naglarna, börja gärna vid roten och arbeta dig utåt för att slippa tom plats alldeles invid nagelbanden.
Eng: Start dotting your nails, preferably starting by the cuticles and working your way up to avoid empty spots by the cuticles.

5. Låt prickarna torka helt!

Eng: Let your dots dry fully!

6. Applicera ett topp-lack för att få en fin, blank och hållbar manikyr!

Eng: Apply a topcoat to get a nice, shiny and dureable manicure!


Kommentarer:

1 sofija arvidsson:

sv: jamen eller hur :)

Hur är det med dig idag då?

2 ebba:

sv: tusen tack!

coola naglar! rosa äger! :Dkram

3 Andréa:

Sv: Det tyckte jag med :D



Vad fina naglarna blev! Och det rosa lacket var underbart. Kram

4 17 år och ung mamma:

tack så mycket :D

5 Caroline/StyleFile:

Ja Spending Cash With Carl gillade jag också mer :)

6 J:

sv: Jo jag vet, när jag plattar det ordentligt kmr fram folk och frågar iaf jag har löshår eller inte. :)

7 Sofie (Ung blivande mamma):

Fan vad snyggt! Jag är usel på att måla naglarna... Är så skakig så allt bara hamnar utanför. Typiskt :/

8 Marcus Å:

Tack så mycket! Hur är det med dig då?

9 kerstin:

Tjusigt!

10 Linn - Foto & Hverdag:

Så tøft det ble! Fin negletutorial. ;)



Sv. Tusen takk for fin kommentar på bloggen min! :D

11 Beatrice Jakobsson (foto):

sv. låter som en toppen blogg :D!

12 Malin:

ellerhur :)

Fina naglarna blev! Kram

13 Johanna:

- tack! :)

vilka söta naglar !

14 beatrice jakobsson (foto):

sv. vad roligt :D

15 z a n n y h ♥ Jag är inte elak, bara ärlig!:

snyggt! :D



Nu kan du anmäla dig till dagens blogg hos mig om du vill! :)



Annars ber jag om ursäkt för denna kommentar!

16 isolda:

Fiint det blev :) Brukar du kolla på nageltipsvideos på youtube förresten? Finns asbra :)

Förresten, vill inte du styla om ett av dina plagg och lägga upp bilderna i din blogg? Vill se hur andra stylar sina kläder på olika sätt. Säg till mig om du gör det :) Vill ha lite inspiration.

17 moa freakin' carlberg ♥:

ja den är awesome :D

18 Annika:

Gud va läckert det blev!

19 Maria - fashionstars ☆:

fint :)

20 Nike:

Sjukt sött! :)

SV. Aa, de va najs, och gott :P

21 Cissi:

Vad roligt , det är så kul att sminka sig!:D

22 L I K E S O F I E [foto]:

Sv; Tacktack :D

23 Ida. O_O:

söta. :3

24 karin:

Tack så jättejättemycket! Dina naglar är supersöta. Önskar jag hade lika mkt tålamod! :)

25 karin:

sv på din andra kommentar: Javisst finns det jättebra budgetmärken också. Men om du köper ögonskuggor som är från något billigare märke, hur vet du att de inte är djurtestade, att de är allergitestade osv?

26 LORISSALOVEBOMB:

Smyckesutlottning på min blogg idag - för ett fredligt samhälle! :)

27 karin:

smart! har du några tips på märken? Jag vet att Maxfactor, maybelline och loreal testar på djur.

28 gotteochvi♥:

sv; tack så mycket!

29 staaajny:

Sv: Haha, tack men den var hemsk! Läs på min blogg så får du se!



//S

30 Rebecca:

Riktigt snyggt! ;)



sv: Haha, vet XD

31 Anna med A:

Snygga naglar.

32 Cornelia:

sv: Tack! :) och du är sjukt duktig på smink och naglar ser jag :)

33 Helena:

Riktigt söta naglar!

34 H A N N A ★:

jag håller verkligen med dig! :) utan dom vore jag inget idag..

35 sminkjante:

Läckert!

36 Safa:

gryymt snyggt ! :D

37 lovisa:

sv: men tacks å mkt! snygga nails

38 Felicia (fotoblogg):

sv: ja det är sant :D

gud så duktig du var på nagellack då! :o mina ser hemska ut just nu, haha!



kram!

39 sandra:

köp då :D

40 Lanah:

Gulligt!

Sv: Haha, vad sött. Hoppas du sov bra ändå!

41 Sandra Ackefjord ♥:

man tackar :)

42 FIONA - en ointressant vardag:

jag med ;D följa varandra på bloglovin? :)

43 nicole:

sv: ja håller verkligen med dig :)



/Shoppaholly

44 Sandra:

haha oki .. fina naglar btw

allt bra då?

kra

45 Mimmi:

Riktigt snyggt resultat!

46 Sminkan:

Åh, vad fint det blev! Jag har aldrig gjort prickar själv men det börjar kännas lockande.

47 Ebba:

SÖÖTT!

48 sara - mamma till wilda:

Fan va snyggt. Måste testas någon gång

49 Honi:

Ebba: Älskar också rosa! :)

Andréa: Tusen tack :) Det är faktiskt andra flaskan av det lacket som jag äger, så det gillar jag verkligen!

Kerstin: Tack!

Linn: Tusen tack :)

Malin: Tack, kram!

Johanna: Tackar!

Zannyh: Tackar!

Isolda: Det händer ibland, har en massa subscriptions hos en massa skönhetsgurus och dom gör nageltutorials ibland :) Annars brukar jag bara kika om det är något speciellt jag vill hitta!

Annika: Tackar!

Maria: Tack!

Nike: Tusen tack :)

Ida: Tack!

Karin: Övning ger färdighet heter det väl antar jag :) Jag har haft massor av träning!

Rebecca: Tack!

Anna med A: Tack!

Cornelia: Tack vilken komplimang :)

Helena: Tusen tack!

Sminkjante: Tack!

Lovisa: Tackar :)

Felicia: Oj, tack så mycket :) Mina ser också förjävliga ut ibland, men det gör inte så mycket ;)

Sminkan: Doo it! Det var jättekul faktiskt, sitter redan och funderar på vilken annan variant av färger jag ska använda!

Mimmi: Tack!

Sara - mamma till Wilda: Tack! Det tycker jag du ska göra , det var jätteenkelt :)

50 Wysteriia:

Läckert! :D

51 cissy:

vilka fina naglar ! :)

Kommentera här: