Sverige-shopping

Jag ska upp till Luleå (Min hemstad) från danmark och hälsa på och skaffa nytt pass en vecka i oktober och satt just och funderade lite på hur många svenska butiker(Och butiker vi inte har i Danmark i överlag) det finns som jag har saknat och som jag definitivt kommer kika in hos:

- Indiska (Älskar deras färgglada inredning och deras fina smycken och dylikt, mysig butik helt enkelt).
- Lush (I Danmark finns det inte alls lush så att få klämma och lukta på lite olika produkter är ju guld!).
- H&M (Finns visserligen i Danmark också men vi har inte H&M's sminkavdelning).
- Makeupstore (Har nämnt tidigare att den närmaste makeupstore ligger en timma bort från mig så nu får jag äntligen gå in och kika lite när jag vill).
- Apoteket (Garva inte när jag säger att jag nog kommer hem med tiotalet försvarets hudsalva, haha).
- Kicks (In och kika på allt! Danmarks motsvarighet Matas räcker inte till alls).
- Monki
- The body shop (Finns iofs också i Danmark, men det är samma sak som hos H&M, mindre utbud).
- Cubus
- Lagerhaus
- Face STHLM (Älskar deras rouges, så det blir in och kika där också).
- Åhlens (Speciellt sminkavdelningen, ska in och klämma på allt och inget).

Har ni några andra tips?

Kommentera här: