Honi Testar - Nagellacksutmaningen!

Under den kommande veckan kommer jag testa 5 olika nagellack från 5 olika märken, Depend, H&M, Wet'n'wild, E.L.F och Eyeko. Alla lack ligger runt samma pris och räknas som budgetlack. Varje dag kommer jag lägga in en bild på mina naglar och efter en vecka så kommer jag dra mina slutsatser efter hur lacket ser ut! Detta för att testa vilka budgetlack som håller bäst. Eftersom jag studerar programmering så sitter jag väldigt mycket vid datorn, men det betyder ju inte så mycket då alla fingar (Och alla naglar) får samma slitage av det. Det kommer alltså hårdtestas!

Jag kommer att använda Gosh's base & top coat första dagen som grund och ovanpå lacken och jag kommer använda två lager av alla lack.

Här har vi mina nylackade klor, har även lackat den andra handen i en annan ordning bara för att ha något att dubbelkolla mot.



Eng: During the coming week I will test 5 different nailpolishes from 5 different brands, Depend, H&M, Wet'n'wild, E.L.F and Eyeko. All the nailpolishes are around the same pricerange and is counted as budgetpolishes. Everyday i will add a picture of my nails and after a week Ill make my conclusions after how the polish looks like. Im doing this to see what budget-polishes last better. Since i study programming I sit quite alot by the computer, but that doesnt mean so much since all my fingers (And nails) gets worn down the same from it. Its going to be some hardcore testing!

I will use Gosh's base & top coat the first day as a base and ontop of the polishes and I will use two layers of all the polishes.

Up there is my newly polished claws, I put the same polishe on the other hand but in another order just to have something to doublecheck with.

Kommentera här: