Disney Villains - Ursula

Här kommer första Disneyskurken i temat. Jag ville göra något sotigt och Femme Fatale-aktigt med röda vampiga läppar i en mer vardaglig version. Det är ju absolut inte precis som Ursula ser ut men jag gillar effekten och jag tycker absolut man kan se inspirationen!

Eftersom Ursula (Enligt mig) är en såndär riktigt damig dam så var röda läppar och blå ögonskugga ett rätt lätt val för mig.


Eng: Here's the first Disney-villain in the theme. I wanted to do something smoky and Femme Fatale-ish with red vampy lips in a day version, rather then something avantgarde. Its absolutely not exactly how Ursula looks but i  like the effect and i definitely think you can see the inspiration!

Since Ursula is (According to me) a real old Lady i feld that red lips and blue eyeshadow was an easy choice for me.

Products:

  • Eyeshadows - Manly palette
  • Primer - E.L.F Concealer
  • Eyeliner - E.L.F Cream eyeliner - Black
  • Eyeliner - Max Factor - Kohl Pencil 020 Black
  • Mascara - GOSH - Extreme 2 step volume mascara
  • Foundation - L'oreal True Match Foundation C1 Ivory Rose
  • Isadora - Perfect Loose Powder - 01 Velvet Transparent
  • Lipstick - E.L.F - Mini Collection - Red
  • Isadora - Eyebrow Pencil - 22 Light Brown

Kommentarer:

1 Anonym:

- snyggt !

2 Amanda:

Sv; Haha, fast det var bara för en dag ;)

3 Efwa:

Mmm, mycket smakfull och trots stora kontraster, helt okey att bära en vardag om man vill.

4 Lillasysters naglar:

Tack (:



Vilket fint ansikte du har! Fin form, underbara käkben!

5 Emma:

Jättesnyggt, och fullt användbart faktiskt. =)

6 Anna:

Jättesnyggt :) gillar ögonmake-upen skarpt :) och de röda läpparna är pricken över i:et :)

7 Kajsa:

Svar: Tack du :) Håller tyvärr inte riktigt med dock ;P

8 MATILDA:

cool sminkning :D

9 Purity:

Skitfint och bärbart, jag älskar läppstiftet! Skitfint på dig =)

10 Caroline/StyleFile:

blir spännande att se vad du visar härnäst :)

11 Honi:

Dajeroma: Tusen tack! :)

Efwa: Ja jag blev lite överraskad hur nerskalat det egentligen blev, men effekten finns ju fortfarande där :) Jag gillar det!

Lillasyster: tack vad snäll du är! :)

Emma: Jag får väl kalla mig Ursula 2010 istället för Disneyursula. Lite storstadschica ursula sådär!

Anna: Tack! Brukar inte ha såhär knalligt röda läppar så ofta faktiskt men jag gillar det mer än jag trodde, kanske borde börja ha det mera!

Matilda: Tack!

Purity: Tack, och tack för ett kul tema! Även jag har fattat tycke för läppstiftet, och jag blir galen över att jag inte har ett vanligt rött läppstift som jag gillar! Latest lemming tror jag.

Caroline: Jag har stora planer för Jafar, får hoppas det blir som jag vill! :)

12 Kerstin:

Snyggt och häftigt! Man kan verkligen se inspirationen =)

13 Matilda Rosén:

vad duktig du är! :D <3

14 Honi:

Kerstin: Tusen tack! Tyckte jag fick med lite Ursula i det :)

Matila: Tack vad glad jag blir :)

15 Teresia:

SV: Tack så mycket!



Riktigt fin tolkning, vampig och vacker!

16 Sofia:

jäklar va fint :)

Kommentera här: