Det här med Konad..

Jag som hänger på så många beautybloggar ser Konadstamping mest hela tiden, och det är ju så himla vackert och verkar vara så lätt. För er som inte vet vad Konadstamping är, så är det ett sätt att dekorera naglarna på med hjälp av en liten stampkudde samt speciella nagellack (Som man tydligen inte alls behöver använda har jag hört) och runda små metallplattor med dekorationer. Man penslar nagellack på metallplattan där den dekoration som man vill ha är, skrapar bort överflödigt lack med en skrapa, lyfter dekorationen med stampkudden och sedan trycks den fast på nageln.

Jag kunde inte sova igårnatt så jag satt och kikade på youtube för att se hur svårt det egentligen är. Jag som älskar nagellack och nageldekorationer borde ju by default vara helt inne i Konad men jag har helt enkelt aldrig fått chansen att testa.

Iallafall, om det är någon annan som är intresserad av att se en video på en tjej som gör sina första konadstampings på youtube så kommer den här :

Det ser ju faktiskt inte så svårt ut!


Eng: Since I hang around on so many beautyblogs I see Konad stamping all the time, and its so beautiful and seems to be so easy. For those of you that dont know what konad stamping is: Its a way to decorate your nails with the help of a stamper, special nailpolishes (That you appareantly dont need to use at all ive heard) and round little metal plates with decorations. You put a coat of nailpolish on top of the metal plate where the decoration you want is, you scrape the unnecessary polish off the plate with a scraper, lift the decoration with the stamper and then it gets stamped on the nail.

I couldnt sleep last night so i was checking out youtube to see how hard it actually is. Since i love nailpolish and nail decoration i should be really into konad by default but I have simply never had the chance to try it out. Anyways, if someone else is interested in watching the video of a girl doing her first konad stamping you can check the video above out! Doesnt look that hard, huh? :)

Kommentarer:

1 Nailtastic:

Jag har bara testat ett par gånger och tycker faktiskt att det är lite småknepigt. Siktar som en kratta och alla motiv hamnar på sniskan! :-)

2 Alina:

Haft en bra dag? =)

3 Alina:

Hoppas du haft en bra dag! Godnatt :)

4 Amanda:

svar: ja den är super!

5 Sofia:

HejHej! :)

Ta gärna en titt in i min blogg och se om den är något för dig, antingen är den det eller inte :)

kramkram!

6 Linda - 16år och flyttat hemifrån:

Vart kan man köpa sånt där?! jag bara måååste ha! :o Jag fixar jämt med naglarna och så!

7 Honi:

Linda, det finns på fex Nelly :)

8 linda:

jag har precis beställt hem det! :D

Så mitt kommer imorgon tror jag!!!!

Kommentera här: