EOTD - Elegant

Fina Makeupmylack har gjort några fina sminkningar för ett tag sedan med eyeliners i olika färger och jag blev inspirerad och ville göra min egen version av det! Kolla in hennes sminkningar här och här. Jag körde riktigt neutralt, en bronzing skugga under och vanlig kräm eyeliner på övre franslinjen. För att skuggan skulle vara lättare att arbeta med så applicerade jag den med våt pensel. Snyggt, enkelt och rätt glammigt tycker jag! Det har blivit mycket sminkningar på det sistonde, hoppas ni står ut!


Produkter:

E.L.F Cream Eyeliner i Svart

Manlypaletten (Bronze-skuggan)

Maybelline - The Colossal Mascara

GOSH - Eyeshadowstick i Love That Beige

Isadora Eye Brow Pencil 22 Light Brown

E.L.F Mini Makeup collection - Beige skimrig skugga

Kommentarer:

1 Emelie - Crazynails:

Verkligen snyggt! Ska nog testa något liknande inför nyår :D

2 Fanny:

Svar: Ja, precis :D

3 johanna:

sv; tack så mycket!

tycker dock din ögonfärg är finare :)

4 Julia:

Sv; Mysig är bara förnamnet ska du veta :) Om du ser den måste du berätta för mig om du gillade den, för gjorde du inte det vill jag verkligen veta vad du ogillade!! ;)

5 Mona:

ja jag blev nästan det jag med :) en bana för mig själv, as skönt :)

6 Felicia:

Kikat igenom din blogg lite, gud vad duktig du är! Kika gärna in i min blogg :)

7 Sara - Only me:

sv. tack sötis <3

vad haru för dig?<3

8 riim:

aa det var det också:)!

fint!

9 souie:

sv :



Jag tänker ju såhär, alla måste ju bli förlåtna någon gång oxå. Även om man har gjort fruktansvärda saker måste man ju bli förlåten, ska man bli dömd resten av livet för någonting man kanske inte ens menat att göra. Nu syftar jag på dråp, olyckshändelser. Men alla psykiskt sjuka människor som begår brått, dom har ju ett fel så deras insida måste jämföras med liksinnade människor.Men jag förstår, att döda någon med mening är så hemskt, det är så fel och det går inte att beskriva. Men någon gång, så måste även dom bli förlåtna för det dom gjort. Därimot personer som är snälla, generösa och kan bjuda på sig själva är helt klart dom bästa personerna. En person som vet vem den är och inte försöker vara någon annan är stark. Sveriges skönhetsideal är inte alltid så roliga. Man ska vara den man är, livet är för kort för att man ska försöka låtsas vara någon annan :) Dina sminktips är riktigt grymma!



Kolla min blogg : http://typsouie.blogg.se/

Lyssna när jag sjunger och kommentera gärna om du tycker att jag ska söka till Idol 2011 / 2012. Tack! kramar souie

10 amelie:

sv. tacktack!:D

fin header du har!

11 Foton av Emma:

Jo,hon var jätte duktig!:D

12 ♥ Angelina:

Sv: Visst är det härligt! Jag åker tillbaka till London om en månad, kan knappt vänta. Ska flytta dit inom snar framtid, det blir toppen! :)

x Angelina, http://aslanx.blogg.se/

13 amanda ♥:

sv: tack så mycket !

fin sminkning :)

14 souie:

Hitler var en massmördare, det kan ingen förneka. Han ville bygga Germania och framför allt bevara sin nation. När han insåg att hans rike skulle falla fick han SS att döda SA:s ledare. Det var även då han tog livet av sig. Han om någon brottsling borde stå till svars för vad han gjort. Men många av dom brottslingar vi har idag ångrar sig och vill bli förlåtna och när dom kommer ut från fängelset blir dom fortfarande dömda för det dom en gång gjort. Jag tycker att om man ångrar sig ska man kunna få en chans till, det mesta går om man vill. Men det går aldrig och ta tillbaka ett liv så jag vet inte riktigt hur jag ska förklara mig. Men jag tycker att om man har gjort någonting och ångrar det riktigt mycket och försöker gottgöra det och inte bråkar så tycker jag att man borde få i allafall en chans till.



Jag fick höra när jag gick på mellanstadiet att alla som var blonda och blåögda var snyggast. Vi hade en tjej i min klass som va den " perfekta". Jag har brunsvart hår och bruna ögon och jag har det rätt bra utan att vara blond och blåögd. Det perfekta idealet är väl att få folk att köpa produkter så märken kan sälja sina varor. Jag har hittat mig själv men jag kan förstå många yngre, många skönhets ideal är sjuka. Jag tror inte så många i asien ( där jag kommer ifrån ) bryr sig om man är svarthårig eller blond. Men mycket beror nog på vart man är född, religion, umgänge. Endel vill man ju fråga hur dom tänker när dom så frenetiskt letar efter perfektionen. Som logiskt sätt inte finns.

15 Anna med A:

snö storm är inge kul :)

16 all of me - Arnela:

bra sakt! :d

17 Sofie:

sv: heh, okej :)

Vad händer på jul?

18 Sandra:

de va de.. de va riktigt gott :D

19 kerstin:

Fantastiskt fint! Denna ämnar jag kopiera =)

20 Therese Ejenstam:

Verkligen:)

21 ellohell:

haha, aa, eller hur? :) fin blogg! vill du kanske följa varandra på bloglovn?

22 ♥ Mallan Brallan ♥:

svar: tack så mycket, javisst blev den fin :D

23 Anna:

Åh tack så mycket :)

Snygga sminkningar du gör!

24 Malin:

Joo, man blev som ett barn igen av att slänga sig i snön. Hoppas allt är bra med dig? :)

25 Jessika:

sv: Ja visst är det härligt att bara hänga med vännerna :)



Jättefin och bra blogg, jag älskar smink och naglar haha :D

26 Sara:

Åh, vad fint! :D

sv: tack visst är den! :)

fin blogg du har! :D

kram♥

27 denise':

cool blogg! :)

såg inte din kommentar försen nu, men ja de är hon verkligen!

28 B R O W N S U G A R:

Fint :)

29 Beatrice Jakobsson (foto):

sv. aha! :) jag förstår

händer idag då?

30 benita:

Sv; ja precis massa varma kläder :)

nakdelen va att jag va ute i typ en timme i stormen :o

31 ♥ L A I L A ♥:

fint sminkat =)

32 Honi:

Emelie: Gör det! Var riktigt fint och lätt att göra :)

Johanna: Vad söt du är!

Felicia: Tack fina du! :) Vad glad du gör mig.

Amelie: Tack!

Amanda: Tack!

Kerstin: Gör det :) Jag trivdes riktigt bra i det!

Anna: Tack! :)

Jessika: Tack! :)

Sara: Tack!

Denise: Tack!

Brownsugar: Tack!

Laila: Tack!

Kommentera här: