EOTD - All that glitters..

Jag satt och lekte lite med tanken om en guldig nyårssminkning med en hel massa glitter! Jag plockade fram en fin glittrig guldskugga från makeupstore och en kopparguld-aktig glitter eyeliner från E.L.F och började leka med dom. Provade först att bygga upp glitter över hela locket med glitter eyelinern men det blev bara kladdigt och fult så jag la ner det projektet och applicerade istället den guldiga skuggan. Där ögat veckar sig la jag en brun skimrig skugga och suddade den uppåt! Fransarna fick ett lager mascara och sen ett lager med glitter av glitter eyelinern. Rikigt fint och festligt! Glittret är ett helvete att ta bort dock, haha.

Produkter:
Max Factor Masterpiece Beyond length mascara
E.L.F Liquid eyeliner i Copper
Gosh eyeshadow stick i Love that Beige (Som bas)
Makeupstore Microshadow Famous (Guld)
Makeupstore Cybershadow Sable (Brun)
E.L.F Cream Eyeliner
Leishi Pigment - Vit (Min favorit när det kommer till highlighting just nu)

Kommentera här: