Uppdaterad Pris/ml lista på nagellack

I Januari tidigare i år la jag upp en lista med ett helt gäng nagellacksmärken och vad nagellacken egentligen kostar om man ser på priset för en milliliter istället för per flaska. Jag tänkte att det var dags för en uppdaterad lista, det var ju faktiskt nästan ett år sedan sist och i skönhetsbranchen händer det mycket på ett år. Nya märken, nya priser och nya förpackningar som fyller mer eller mindre än tidigare! Jag är en av dom som ofta stirrar mig blind på priset per flaska istället för priset för vad man egentligen får, så jag tycker att det är viktigt att lyfta fram såna här inlägg också så att man blir mer medveten om vad det egentligen är man får för sina pengar. Priserna är hämtade från dom vanligaste svenska webbshopparna. 
 
Precis som förra gången kör vi på dom dyrare först och i fallande ordning. Är det något märke som överraskar tycker ni? Positivt eller negativt?
 
Dior Vernis: 255 kr, 10 ml.
Pris per ml: 25,50 kr.
 
YSL La Laque: 245 kr, 10 ml.
Pris per ml: 24,5 kr.
 
Makeupstore: 130 kr, 8 ml.
Pris per ml: 16,25 kr.
 
Fnug: 159 kr, 10 ml.
Pris per ml: 15,9 kr.
 
MAC: 155 kr, 10 ml.
Pris per ml: 15,50 kr.
 
Butter London: 165 kr, 11 ml.
Pris per ml: 15 kr.
 
Max Factor Mini: 59 kr, 4,5 ml.
Pris per ml: 13,11 kr.
 
Lumene Gloss & Care: 69 kr, 5 ml.
Pris per ml: 13,80 kr.
 
Orly Minilack: 69 kr, 5,4 ml.
Pris per ml: 12,77 kr.
 
L'oreal Color Riche Le vernis:  59 kr, 5 ml.
Pris per ml: 11,80 kr.
 
Isadora: 69 kronor, 6 ml.
Pris per ml: 11,50 kr.
 
Deborah Lippmann: 169 kr, 15 ml.
Pris per ml: 11,26 kr.
 
OPI: 150 kronor, 15 ml.
Pris per ml: 10 kr.
 
Zoya: 149 kr, 15 ml.
Pris per ml: 9,93 kr.
 
Deborah Shine Tech: 79 kr, 8,5 ml.
Pris per ml: 9,29 kr.
 
Orly fullstorlek: 165 kr, 18 ml.
Pris per ml: 9,16 kr.
 
Mavala: 45 kronor, 5 ml.
Pris per ml: 9 kr.
 
Essie: 129 kr, 15 ml.
Pris per ml: 8,6 kr.
 
Max Factor Glossfinity: 85 kr, 10 ml.
Pris per ml: 8,50 kr.
 
Maybelline Forever Strong: 79 kr, 10 ml.
Pris per ml: 7,9 kr.
 
Ciaté: 99kr, 13,5 ml.
Pris per ml: 7,33 kr.
 
China Glaze: 98 kronor, 14 ml.
Pris per ml: 7 kr.
 
Maybelline Colorama: 39 kr, 7 ml.
Pris per ml: 5,57 kr.
 
Depend: 25 kronor, 5 ml.
Pris per ml: 5 kr.
 
Kicks nagellack: 39 kr, 8 ml.
Pris per ml: 4,87 kr.
 
Miyo Nailed It!: 39 kr, 8 ml.
Pris per ml: 4,87 kr.
 
H&M: 39,50 kr, 9 ml.
Pris per ml: 4,38 kr.

Gina Tricot nagellack: 39 kr, 10 ml.
Pris per ml: 3,90 kr.
 
Claudia nagellack: 39 kr, 11 ml.
Pris per ml: 3,54 kr.
 
E.L.F: 28 kr, 10 ml.
Pris per ml: 2,8 kr.
 

Kommentarer:

1 Linda:

Jag tycker det är intressant att se ml priset på lacken :) inget som överraskade direkt, men du skulle kanske kunna lägga till depends holo och mirrors? Nu är ju de le men holo ligger ju på 49kr för 5 ml :o och mirrors på 39kr om jag inte minns fel. De är sjukt dyra om man ser till ml priset.

Svar: Har låtit bli just för att dom är LE, men Depends holo får ett pris/ml på 9,80 kronor och mirrors på 7,80 kr. Inte så himla farligt faktiskt!
Anna

2 kerstin:

Himla bra lista!

Svar: Tack! :)
Anna

3 Ninni:

Ja, toppenbra! Jag tycker mellanstora flaskor oftast är lagom, gillar Orlys lack, men 18 ml gör jag aldrig slut på...

Svar: Jag kör helst på mindre flaskor, jag gör aldrig slut på dom helt stora flaskorna men ibland kan jag inte motstå en specifik färg. Orly gör många fina t.ex!
Anna

4 Carolin:

Sv: Visst är tomat röda läppstift helt underbara! Super finurlig lista du satt ihop förresten. Riktigt intressant att jämföra priserna på detta sätt. kram från Min Boudoir

Svar: Ja det är väldigt intressant må man säga! Man går ju inte direkt och funderar på sånt till vardags :)
Anna

5 Sublimt:

Ambitiöst!
Jag blev lite förvånad över att China glaze var såpass billiga. Annars är det nog som jag trott.:)

Svar: Och ännu billigare blir det om man beställer från Usa! :)
Anna

6 Gelic' nail art:

Verkligen toppenbra lista!! :D Verkligen ambitiöst och duktigt att jobba fram detta eftersom det tar lite tid. Själv är jag väldigt observant på just detta, priset/ml snarare än pris/flaska.
Notervärt är ju dock att köper man 9 "vanliga" China Glaze-lack från tex transdesign så blir ml-priset galet mycket billigare. Om ett CG kostar 3$ och frakten är ca 20$ för 9 st så kan vi avrunda till att hela paketet blir 40$ vilket är ca 286SEK. 286/9= ca32 sek(pris/flaska). 32/14= 2,3/ml. Om man nu verkligen är ute efter att spara pengar. ;) Men att göra en lista på vart man kan hitta alla märken billigast och sen göra en sån här lista skulle vara hur myckt arbete som helst verkligen. :)

Svar: Det är så många som inte vågar beställa från dom internationella sidorna så jag tänkte att det var bäst att bara köra all out på dom svenska priserna! Personligen beställer jag endast från USA när det kommer till OPI och ChG (etc) för att det är så himla mycket billigare. Men du har rätt... det kanske skulle vara en god ide till ett framtida projekt med en större lista :)
Anna

7 Gelic' nail art:

Skulle du göra DEN listan skulle jag älska dig för evigt ;) haha.. och jag skulle bli jättefattig på kuppen! ;)

Svar: Vi får se hur ambitiös jag blir ;) Det tar säkert ett helt år att få ihop den..
Anna

8 My Fredblad:

Gud vad många fina :D

Svar: Tack!
Anna

9 Else:

Är det jag som är blind eller är Chanel inte med på listan? Inte för att jag går i köptankar, men det är ju en flaska på bilden så kände att någonting fattades..;)
Håller helt med dig om att OPI och ChG med fördel kan köpas från utlandet, sååå mycket bättre ml-pris (om inte tullen tar paketet)

Svar: Nope Chanel är inte med på listan, jag kunde inte hitta deras nagellack på NÅGRA webbshoppar och eftersom jag bor i Danmark kan jag ju inte kika in i butik heller :( Hade annars gärna velat ha Chanel med så om du vet hur mycket dom kostar i butik kan du bara hojta till!
Anna

10 Sminkan:

Det är en superbra lista och jag är glad att Deborah Lippmann faktiskt visade sig vara rätt billiga. :D

Svar: Ja dom är billigare än man tror, men det är så himla mycket i flaskorna!
Anna

11 Sandra:

Tror Chanel kostar 245kr / flaska i butik :)

Svar: Är du säker? Dom kostar 190 här i danmark så det känns som väldigt mycket :o
Anna

12 matina:

Snygga!! :D

Svar: Tack!
Anna

13 Fröken Frodig:

Suuuuperbra lista! Mycket uppskattat inlägg från mej :)

Svar: Det är jag glad för :)
Anna

14 Johanna:

Men gud vilken bra lista, tusen tack! Jag har aldrig någonsin tänkt på ml-priset, men det ska jag allt börja med från och med! :)

Kommentera här: