Essie - Treat, Love & Color

Under 2017 släppte Essie en ny serie med nagellack som heter "Treat, Love & Color" (TLC) som är en slags hybrid mellan ett vanligt lack och en nagelstärkare. Jag har länge haft problem med naglar som skivar sig, och har därför använt alla steg med nagelstärkare, nagellack, skyddande topplack etc. Men det tar sådan tid och jag orkar helt seriöst inte vänta! Mitt problem är inte att mina naglar inte växer (Det gör dom verkligen), utan att de skivar sig, går av etc. 
 
Därför blev jag positivt överraskad när dessa både torkade snabbt, höll mycket längre än vad vanliga lack brukar göra och dessutom har bidragit till att mina naglar skivar sig mycket mindre än tidigare. Såvitt jag hittar rätt information så finns det ca 12 nyanser i det svenska sortimentet och över 30 i det amerikanska sortimentet. Det jag saknar i det svenska sortimentet är ROLIGARE FÄRGER! Jag vill ha pangfärger, jag vill ha något kul! Neutrala klassiska naglar är okej i en vecka men efter det börjar jag crejva färg och går över till något annat. Nu har jag testat samtliga av dessa lack i en vecka var och är väldigt förtjust i produkten, så mycket att jag ska försöka klicka hem några av de amerikanska nyanserna (T.e.x mintfärgade Mint Condition).
 
Praktisk information:
Essie Treat, Love & Color finns hos t.ex. Kicks, Lyko etc. Lacken kostar 145-149 kr/stk. 

Kommentarer:

1 emma:

snygga!

Kommentera här: