Nabla - Close-up basprodukter

Det italienska märket Nabla Cosmetics har så smått utökat sitt sortiment och gång på gång är jag överraskad över kvalitet och prisläge på produkterna (Tror jag har testat... en produkt som jag inte gillade). Nu har Nabla valt att släppa basprodukter, vilket kan vara ett risky move då basprodukter måste släppas i relativt många nyanser för att kunna passa alla. Jag har fått hem ett pressutskick med fem concealers, ett puder och lite verktyg som jag har testat under de senaste två veckorna. Jag har även haft två kompisar som har testat några av de mörkare concealernyanserna för mig.
 
Close-up Concealer (15,90€):
Denna concealer påminner mycket om en av mina andra favoritconcealers både i utseende och förpackning (Och ja, ni vet säkert precis vilken jag pratar om vid första anblick). Close-up concealer kommer i nio nyanser, vilket jag tycker är lite snävt för att vara en concealer (Personligen tycker jag att minst 12 men gärna 15 olika nyanser borde ha släppts). De fem ljusaste nyanserna är samtliga väldigt gula eller orangea i tonen, vilket gör det svårt för mig som är väldigt rosa i tonen att hitta en nyans som passar (Normalt NW10 i Mac, Jorunn i Idun Minerals eller 00 i Lumene) . Jag har testat den ljusaste Porcelain och mina två vänner har testat Cream Beige och Golden Beige.
 
Formulan är väldigt krämig och lite räcker väldigt långt när det gäller att täcka. Jag upplever täckningen som medium till hög och den torkar med en slags satin-finish om man använder den ensamt (Jag har testat den solo och med det puder som också kom i denna kollektion). De dagar när jag har suttit på kontoret har jag inte haft några problem med att den flyttar på sig eller lägger sig i veck. De dagar när jag har varit ute på äventyr och kanske har blivit lite svettig eller oljig så har jag upplevt att den framåt eftermiddagen har flyttat sig lite, men inget som inte snabbt kan fixas. Min kompis som har mer oljig hudton upplever att den sitter bäst när hon har kört bakingmetoden. I överlag tycker jag att både finish och hållbarhet är riktigt bra, men nyansutbudet måste utökas åt bägge håll och inkludera mer neutrala eller rosa undertoner. Jag tänker att fokus har varit mer på hemlandet italiens hudtoner där oliv eller gul ton är mer förekommande. I överlag är jag imponerad och hoppas att det kommer fler nyanser!
 
Close-up Baking & Setting Powder (18 €):
Denna lilla rosa burk innehåller ett "translucent" puder som ska vara passande till alla hudtoner. Jag har googlat och googlat för att se om jag kunde hitta en recension från någon med lite mörkare hudton, då jag vet att denna slags puder ibland kan se lite grått ut på mörkare hy men jag har inte kunnat hitta något överhuvudtaget (Men det är ju en nyare produkt). Pudret ska vara skapat för att använda "baking"-tekniken, alltså att man lägger på ett lite tjockare lager ovanpå t.ex. sin concealer och låter hudens värme och concealern "reagera" ihop i ett par minuter för att minska fina linjer och porer. Sedan borstas överflödet bort med en fluffig borste.
 
Pudret är vitt, kommer i en stor burk med sifter-lock och jag upplever det som totalt osynligt på min hud. Fungerar ypperligt till baking (Har testat med concealern och har inte upplevt några problem) men även för att matta ner och fixera sitt övriga ansiktssmink. Jag har inget negativt att säga om denna lilla burk (Som för övrigt är hur söt som helst) men är nyfiken på att testa den på mörkare hy. 
 
Close-Up verktyg:
I kollektionen finner vi tre verktyg: En puderborste (14,90€), en concealerborste (9,50€) och en foundationsvamp (8,50€). Puderborsten är riktigt stunsig och mysig, jag tycker den fungerar perfekt till precisionsapplikation av puder snarare än när man bara vill fluffa över lite över hela ansiktet. Har också använt den till rouge och bronzer. 
 
Concealerborsten är rätt liten och platt, normalt använder jag en rund och mer fluffig variant för att blenda ut min concealer så denna var inte något för mig. Däremot fungerade den superbra till att applicera och tona ut krämskugga! Svampen tycker jag väldigt mycket om, den är lite hårdare än en beautyblender (Men inte mycket) och ger ett riktigt snyggt flawless resultat. Jag har använt den ihop med min Lumene Blur foundation och har fått till en riktigt snygg bas med denna. I like! 
 
Vad tycker ni om Close-up produkterna, har ni testat eller är ni nyfikna? 
 

Kommentera här: